Är det fredag igen?

48225-2

Ooops! Är det redan fredag igen?


Dock till min stora glädje. Det är något speciellt med fredagar. Man vet att man har två dagar ledigt framför sig och kan smutta på gott vin och ägna sig åt finare matlagning än falukorv och snabbmakaroner. Imorgon ska jag och M göra sushi. Världens delikatess. Tack japanerna för den genialiska matuppfinningen. Det är också nästan den enda maträtt som jag och M verkligen gör till ett nöje i köket, vi dricker, pratar, tillagar och kommer med nya idéer. Det ska vara med lax, tonfisk, krabba, stora och fina räkor som vi skalar, sjögräs och förstås sushiris som omsorgsfullt tillagas i tre timmar!

Jag skulle vilja att vi tillbringer mer i köket tillsammans, men M tycker att jag alltid kommenterar i allt han gör i köket medan jag bara tycker att jag säger saker i välmening. Det är i sådana situationer jag verkligen kan konstatera att M kommer från Mars. Precis som de flesta män gör. Det blir smågnatande om vad vi ska äta i sällskap med hungerkänslorna och resultatet har blivit så att M tar hand om all tvätt och jag matlagning så att en vit flagga kan fladdras hemma. Utom när det görs sushi. Tack vet jag Japan....

Klumpen i luftstrupen är fortfarande kvar, men lite mindre. Några frågetecken har rätats upp. Förlåt Jenny I för mitt hemlighetsmakeri.....  
 
Nu börjar min helg! hallejua!

Kommentarer
Postat av: jennyk

Ni får bjuda oss på Sushi. Det finns nog ingen som är så bra på att tillaga mat som du, Alexandra...Önskar er en riktig härlig helg

Postat av: Cokoris

fniss fniss jag åt sushi idag ..gudagott som du bruakr säga, ditt uttryck jag lånar nu hihi... Fnissar även åt din beskrivning av Marcus.. Marcus från Mars.. ;) Pöss

2006-02-10 @ 21:56:51
URL: http://cokoris.blogg.se
Postat av: Sofia

Jag har alltid tyckt att sushi låter lite läskigt med sina råa fiskar o dylikt, men du beskriver det så att man börjar nästan känna hur det börjar vattnas i munnen på mig. ;) Räkor, krabba mmm..! Men tonfisk - nej tack! *skratt* just det, du hade ju pratat om att bjuda mig på sushi så att jag nån gång får smaka på det, när blir det av då? ;)

Jag är som Jenny I, nyfiken på ditt hemlighetsmakeri :) 3g:as i helgen?

Puss o kram!

2006-02-10 @ 22:21:38
Postat av: tess

Sushi bara är BÄST! :-) ;) kram tess

2006-02-11 @ 09:52:21
URL: http://tessadventures.blogg.se
Postat av: Tessan

Har inte smakat sushi man vågar inte prova med råa fisk/räkor osv :S..trots jag har hört att många tyckte att det var gott!:)Trevlig helg KRAM!

2006-02-11 @ 11:52:55
Postat av: Marsmannen

Marsmannen här??!!!
Första gången jag får höra att jag kommer från Mars. Är det negativt eller positivt?? Vad jag kunde läsa så fanns det inget svar.... Skulle jag komma från Mars så måste det ändå vara positivt med tanke på att jag och min kärlek fortfarande är tillsammans och lyckliga. Eller hur??
Kram på dig min Kärlek

2006-02-11 @ 13:59:45
Postat av: Cokoris

fnissar för fullt, kul Marsmannen lämnar avtryck!! Kram på er

2006-02-11 @ 18:57:05
Postat av: sess

sushi! tack! då vet vi vad vi ska äta ikväll! ;) *mums*

2006-02-12 @ 15:28:58
URL: http://splendya.blogg.se
Postat av: Jenny I

Det är lugnt med ditt hemlighetsmakeri men berätta gärna någon gång. :) Synd det inte blev något i fredags - vi tar det en annan gång! Hoppas att du har haft en skön helg! Kramar!

2006-02-12 @ 18:16:16
URL: http://jennyi.blogg.se
Postat av: Moa

sushi... urk...

2006-03-19 @ 19:40:47
URL: http://partymormor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback