Nu är jag tillbaka....

48225-5

Det var ett bra tag sedan jag skrev något här. Jag har varit i en av världens vackraste städer, Rio de Janeiro i en vecka. Jag ska rapportera resan när jag fått bilderna från Helena. Det är ju betydligt roligare att berätta med några bilder, för varje bild säger ju tusen ord....

Jag har olika erfarenheter från olika flygbolag. Precis som i allt annat finns det ju bra och mindre bra. Quantas tillhör till favoriterna. Alltid trevligt och för att inte tala om den gooooda servicen man alltid får hos dem. Synd bara Australien ligger alltför långt bort. Varig heter det brasiliska flygbolaget vi flög med. OK- vi har ju inte fått välja bolag men bolaget är under all kritik. Stressade flygvärdinnor som nästan ryckte i oss och såg tveksamma ut när vi försökte förklara att vi inte hörde. Ska ni ha något va? Att de var lite stora om höften gjorde inte saken bättre. Varje gång de passerade gången så fick armen vår stryk. Tror till och med det slutade med ett snyggt blåmärke. Ni kan tänka er hur många gånger de var "tvungna" att passera oss? Helena är hejare på att kasta förargade blickar. Om hennes blick kunde bränna skulle det verkligen hetta till ordentligt.
Att vi sedan kom hem ett helt dygn försenade kunde Varig inte rädda skinnet. Tyvärr. Jag har många flyghistorier, t.ex. med flygbolaget Sabena som inte längre finns (jag vet varför!) men det tar jag en annan gång. 

Jag är lite krasslig. Jag vill nästan påstå att jag blev förkyld på grund av Varig, men om sanningen ska fram så lyckades jag bli dålig i en av världens vackraste städer. Hostan gjorde sedan förkylningen sällskap och de verkar inte vilja ge med sig än. Ok det är inte så illa att jag måste sjukskriva mig, men jag kan lova er att det är betydligt lättare, roligare och bättre att leva utan sådana baciller.  

Kram från sjuklingen

Kommentarer
Postat av: cokoris

äntligen livstecken från dig ;) häftig bild, hihi ja du har säkert tokmassa skräckhistorier om olika flygbolag, en del har jag ju redan hört.. och nu ngt nytt Varig som jag inte ens visste existerade och vet du vad jag tänkte på när jag såg ordet VARIG?? VAR och SÅR och gul kladd som luktar... det kanske passar in bra på flygbolaget Alexandra? PUSS jag ringer nu..

2006-03-15 @ 17:52:21
Postat av: Jenny I

Javisst har Qantas underbar service! Har flugit med bolaget några ggr och lika nöjd varje gång. Ser fram emot att få se bilderna, och som du skrev - en bild säger mer än tusen ord, kanske man skulle börja med bilder i blogg istället för ord? :) Krya på dig, kramar!

Postat av: jennyk

K¨rya på dig gumman! krampuss

2006-03-16 @ 13:13:47
Postat av: Charlotte

Du anar inte hur nyfiken jag är om er resa till Brasilien! ;) Så jag ser fram emot att få se lite bilder på er därifrån. För övrigt hoppas jag ni får det skojigt i helgen på vildmarksmässan, jag åker istället till Göteborg - annars hade jag gärna velat följa med! Krya på dig och ha det så gott! Kram!

2006-03-16 @ 17:22:29
Postat av: Maria F

Stackars dig! När man är sjuk vill man ju vara hemma.. Hoppas att resan blev bra trots allt! Jag är också nyfiken på den! Men först ska du se till att krya på dig! Skickar varma kramar från Stockholm!

2006-03-16 @ 17:59:34
Postat av: Elinleticia

Krya på dig, men ska bli intressant att se bilderna från resan. Gillar vad du skriver....

2006-03-17 @ 13:32:36
URL: http://elinleticia.blogg.se
Postat av: tess

välkommen hem! hörde lite från helena om era bravader! ser fram emot att ses snart! ;) när du har vägarna förbi, kom förbi min nya lya. PussoKram!

2006-03-23 @ 13:24:09
URL: http://tessadventures.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback