En febrig Oscar

Nu skulle vi ha varit i huvudstaden och umgåtts med vänner. Träffat en ny världsmedborgare och välkomnat henne. Njutit av solen och druckit kaffe med en god kaffeälskare till vän. Sushi till middag. Men vi är kvar i Örebro. Igår skulle Oscar få vaccin (det blev inställt förra gången pga att sköterskan på BVC var sjuk) men han var varm i hela kroppen. Feber.

Ingen vaccin eftersom det skulle bli dålig effekt med feber i kroppen. Fick ny tid på måndag. Man vägde och mätte Oscar: 8,9 kg lätt (!) och 68 cm lång. En stor godbit vi har härhemma. Oscar ville bara bli buren idag och jag trodde han skulle bli fastklistrad vid min tutte, men den lockade inte. Febern kom olägligt och väldigt överraskande men sånt kan man ju inte beställa. Nåväl, jag har en sjuk pojke som jag tar hand om och gör allt för att han ska bli frisk. Tur mina vänner och Stockholm finns kvar. Man får verkligen en annan dimension av livet som förälder. Alltså på ett positivt och tryggt sätt.

48225-95

Familjebandet knyts för alltid

Alice Tegnérs barnvisor har sjungits här i vårt hem ikväll och Oscar verkar gilla dem. Jag känner att jag har varit dålig på att tänka på ljudstimulans till Oscar, visst pratar pappa mycket med honom, men det blir ju många timmar i tystnad med mig så i fortsättningen ska jag tänka lite extra på detta. Vi träffade familjen Henning förra vecken och de hade Mora träsk på DVD och CD, och Oscar pep av förtjustning när han såg det lilla av den och då slog det mig att jag varit dålig på att tänka på sånt. Hans ögon bokstavligen lyste och nästan "sjöng" med de två männen på tvskärmen. På vår önskelista är nu kompletterad med Mora träsk på CD/DVD.

Marcus är på Öland och det är så tomt här, men vi ser verkligen fram emot hans hemkomst på söndag. Det är också underbart att längta, för då inser man gång på gång hur viktig man är för en. En mysig känsla med andra ord.

Ha en skööön helg!

Kram barnsköterskan

Kommentarer
Postat av: Cokoris

Jaa märkte det idag också, passade Edwin en stund och alla leksaker som hade ljud dög bara ... resten ratade han, de har massor med leksaker som avger ljud (massor med batteri krävs ju men) bara han e glad så känns det bra. speciellt när mor var borta.. men han skötte sig :-) ja UNDERBAR bild på er, fullkomligen smälte när jag såg oscars hand på din finger, passar ju jätte bra som tema just idag nu när han bara vill bli buren... närkontakt till hundra!! PUSSS på dig vännen ..tänker på er

Postat av: Cokoris

Förresten, jag som inte träffat lillen sen han var nyfödd.. 8,9 kg?? GULP!!! hehe.. gourment såsom mor sin!!!

2007-04-13 @ 22:19:53
URL: http://cokoris.blogg.se
Postat av: Pia Nygårds

Hej vännen, trist prinsen är sjuk. Och precis när du hade andra planer och M dessutom är borta...Tänker på er. Otroligt underbar bild när han håller ditt finger! Trevlg helg min kära vän! STor kram pia

2007-04-14 @ 07:54:31
Postat av: mno

Va kul att musiken stimulerar! Jag har faktiskt flera kasettband med Moraträsk hemma hos päronen i Sundsvall. Diggar dem fortfarande! Så det är absolut en väl investerad slant att köpa musiken på en modern cd-skiva ;)

2007-04-15 @ 11:44:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback