Nu kan jag sitta själv...

Oscar envisas varje dag med att vilja sitta själv. Visst, han klarar mer och mer för varje dag som går, men jag litar inte riktigt på att han orkar sitta en längre tid ensam. Men det är skillnad mot för bara en vecka sedan, så visst utvecklas en baby ofantligt mycket. Tänk er vad som händer det första året under ens liv.

48225-91

Se själv! Jag kan sitta SJÄLV!

48225-92

Suck.. Jag behöver faktiskt inte massor med kuddar runtom mig....

48225-93

Ja, vad är problemet?

Det är hur roligt som helst att se lillpojken. Han gillar att vara i upprätt ställning och det kan man faktiskt förstå då det inte kan vara kul att vara liggande på golvet hela dagarna. Han har fått låna en gåstol från en kompis och står så gärna på den. Att gå, det gör han inte riktigt än, han bara står och bankar på det tillhörande lilla bordet. Det är omdiskuterat om det är bra att ge ett barn gåstol, det sägs hindra utvecklingen att gå, men jag tycker det överväger att kunna vara i upprätt ställning på ett bekvämt sätt en längre tid. Vad tycker ni?

48225-94

Pappa upp i dagen


Den sista bilden på Oscar tycker jag liknar pappa otroligt mycket när Marcus själv var bebis att det nästan är otäckt men spännande!

I helgen tillbringar vi i Rikets stad. Vi ska träffa en ny världsmedborgare och det ska bli olliiiddligt kul!

Stora kramar Stockholmtjejen

Kommentarer
Postat av: Linba

Hejsan!
Brukar ibland läsa dina bloggar. Men idag kan jag inte låta bli att kommentera något. För det första så har du en jättesöt pojke :) du har säkert hört det en massa gånger. Själv har jag också en pojke på 10,5 månader, Albert heter han.
Vill bara råda dig om att inte låta Oscar använda gåstolen för det hindrar utvecklingen - alltså bebisar som använder gåstol vet inte hur man kryper eller hur man reser sig upp om de har börjat använda gåstol. Jag har aldrirg använt gåstol och Albert utvecklas jätte snabbt - det trodde jag aldrig om hur snabbt bebisar kan utvecklas. Men du avgör själv om du vill låta Oscar använda gåstolen - gör det bara en kort tid..
Det är härligt att vara mamma - njut av tiden! Kramar från din gamla skolkamrat Linda från ÖSK :)

2007-04-11 @ 20:52:00
Postat av: Cokoris

Härliga bilder på Oscar! längtar ihjäl mig... ska bli skooooj ha er här snart! krampuss till dess


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback