I love you

Gott folk,

avvänjningen har gått g a n s k a bra. Jag har haft två vattenmeloner som nu övergått till honungmeloner. Förhoppningsvis blir det till två släta persikor. Vi får se. Fortfarande spända och det gör ont, men åh vilken skillnad nu efter en vecka. De första dagarna var verkligen plågsamma. Oscar  var jätte, jätte, jättearg första natten. Något för mig lite överraskat var att jag fann den här processen som rätt sorglig. Jag var nästan gråtfärdig. Varför skulle man sluta med något som var bra och fungerande för sonen vår? Dessutom uppskattade Oscar insomningen med hjälp av amningen så väldigt mycket, det har man nu förstått, men det gick faktiskt över rätt fort. Han suger glupskt en flaska välling varje natt nu och jag är förvånad. Jag och Marcus har i nästan två månaders tid försökt introducera Oscar välling och försökt vänja honom till den nya smaken men allt han fick i sig var några fååå mililiter med mycket avsmak. Kanske är det hungern som tar överhanden nu, men Oscar mår iallafall bra och är fortfarande en glad grabb.


image151

I love you!

Oscar somnade i vagnen förra veckan och hans hand utformades till det underbara tecknet I LOVE YOU, helt omedvetet förstås men så otroligt söt. Helt klart att mitt hjärta smälte och givetvis måste jag bevara det ögonblicket med hjälp av kameramobilen. För er som inte vet så är det ett amerikanskt tecken som betyder I LOVE YOU och det är allmänt känt i hela världen, iallafall för alla döva. Ett vackert tecken med andra ord!

Kram Miss Love


Kommentarer
Postat av: Cokoris

Åhhh min hjärta smälter när jag läser det här inlägget, dels att även om början var svår så har han accepterat att somna utan att amma och ILY handen var UNDERBART sött att se och läsa om... log direkt när jag såg bilden ..sötnos!! Hehe kul beskrivning .. vattenmeln-honungsmeln-persika sen kanske det blir små nötter då? ;) hihi

Postat av: Anna

min hjarta smalter!!!!!!! sott!!!!

2007-08-18 @ 15:36:54
URL: http://himlabacken.com
Postat av: jennyk

Ira: det kommer bli som ett par hasselnöt kan jag lova dig, i mitt fall blev det tyvärr så! :(

2007-08-18 @ 21:27:13
Postat av: Inga Ribbelöv

Kära Miss Love!
Underbara bilder och härligt att ni mår bra. Kan förstå att det har varit lite jobbigt med avvänjningen, men det blir säkert bra.
Den härliga bilden med handen är ju tecknet jag har på min nyckelring som jag för länge, länge sedan fått av dig och som varje dag får mig att tänka på dig och er.
Kram
Inga

2007-08-19 @ 11:46:07
Postat av: Mona

Hej :) Jaa, jag försöker och sova oc vila mkt medan jag ändå har handen fullt bandagerad.. men det e så svårt och bara GLO på ola som fixar allt...suck... fniss. Ja vi börjar o köpa in osv, i september så vi ska ha allt i god tid, har bara inte hunnit göra det hittills... därefter jobbar jag 2 månader sen ahhhh plopp med bebisen och njuta av tiden :) <är sjukskriven nu pga handen till 1 sept. Skönt men ändå tråkigt, ibland känner man att man vill jobba men det går ju ej med en hand :) Oscar är sööt, jag hänger med i din blogg varje gång du skriver ngt nytt. alltid kul o se utvecklingen. Kram

2007-08-20 @ 08:47:22
Postat av: piggelin

Åhh ..omedvetet ILY.. Fint!..Skönt att det går bra med välling ändå..
HIhi det där med meloner, jaa mjölken är snart slut;) kram

2007-08-20 @ 13:56:57
URL: http://dansarengirl.blogg.se
Postat av: Sofia

åhh nu smälter mitt hjärta också! :) snart ses vi! KRAM!

2007-08-28 @ 20:03:37
URL: http://sosia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback