Ett tag sedan.....

jag skrev sist. Hur man än gör i decembermånaden så blir det alltid fullt upp både på jobbet och hemma. Vi har inte julpyntat så värst mycket i år och det är av två anledningar: vi kommer inte att vara här i jul, och när vi kommer tillbaka så är det dags att ta itu med flytten. Vår nästa destination är Boston. Och andra stoppet blir i Los Angeles. Vi kommer att fira jul med farmor, som särskilt önskade att träffa barnbarnen, och därmed även barnbarnbarnen. Tanken att alla i USA får träffa Oscar lockade också så den 23 december kommer flygplanets nos att styra över atlanten. Nyår i LA tillsammans med syskonen och kusinerna. Marcus hoppas på en NHL-match, och jag en träff med familjen Bibb. Annars tänker vi bara ta det lugnt och försöka relaxa även om vi är på resande fot.

Oscar har fått en dagisplats på Jollen i Lillån. Bara tanken att han ska inskolas känns.... Ja, det är återigen att inse att han har blivit så stor. Vi ser fram emot det, och är inte så oroliga vad gäller Oscar. Han älskar att leka och tycker om att vara bland människor, så ett dagis bör vara som ett paradis för honom. Vi är särskilt glada att det blev i Lillån då vi snart kommer att titulera oss som Lillånbo, och hellre skjutsa honom till Lillån i en månads tid och få honom på rätt dagis istället för att inskola honom två gånger om han skulle börja någonstans här i närheten.

Och här ligger 8 st stora tapeterböcker. Otroligt roligt, men också väldigt svårt i och med det finns så mycket att välja på. Dessutom har jag och Marcus inte direkt samma smak, men vi kommer nog ganska bra överens ändå. Vardagsrummet, våra sovrum och ev. hallen på bottenvåningen ska tapatseras om. Köket kommer vi att vänta då vi ska renovera hela köket när vårt konto blivit lite tyngre. Och badrummet på andra våningen ska också fixas, ev. flytta fram väggen en bit att vi beslöt att vänta med att tapatsera om däruppe. Jag tror också det är bra att bo där ett tag och se vilka behov och önskemål vi har. Två väggar mellan köket och vardagsrummet ska rivas upp då vi vill ha en öppen planlösning. Spännande, men det gäller nog också att ha en stor portion tålamod.

                                     image186
                                                     Vår stora pojke!


Ikväll en mycket spontant middag hos Nygårds. Sånt gillar jag!

Ha fortsatt skön helg!

Kram Miss Icelandair


Kommentarer
Postat av: Cokoris

Jag håller med..ojj så stor han blivit men ansikte är detsamma min lilla Oscar!! :-) det var mysigt med honom i somras i Rimbo... :)kul läsa om huset ja det blir alltid så när man flyttar börjar man planera, inreda etc i tankarna... :) men som du säger, också opfta bra bo sig in och sen se vad man VILL göra med huset egentligen..
typ riva vägg etc kan ju inte göras hastigt.. medan tex måla vägg lätt byta färg om man ledsnar efter ett tag.
Grattis till dagisplatsen, kan heller inte tro han redan ska börja på dagis, tiden har gått alltför alltför snabbt ..oj! trevlig resa till usa och så, men det har jag ju redan skrivit i sms:et .. förståeligt ni inte julpyntat men det har jag så jag har gjort det åt er också ;) ;) ... hihi kramm vännen

Postat av: Anna Nord-Gold

en ny blogg kommer strax... Ha en trevlig resa till USA... Halsa familjen Bibb fran mig sa gott!!! Skont att Oscar fick en dagisplats.. det ar inte latt for oss nar Noah och Lukas borjade pa sin dagis.. men viktigast var att dom trivdes jattebra dar... :-) God Jul och Gott Nytt ar!!!! Kram..

2007-12-16 @ 15:45:55
Postat av: Inga

Så härligt det låter, men också svårt att planera allt inför både jul och flytt.
Som sagt: Vi är bra på att tapetsera!!
Hoppas vi ses innan ni åker om inte måste vi ändå höras.
Kram
Inga

2007-12-17 @ 20:04:42
Postat av: Anonym

Vem bor egentligen i lägeheten på nedre botten, den som det står A Andersson på. Anna själv bor ju i Kumla

2007-12-22 @ 16:43:04
Postat av: Pernilla

Söt pojke :) Jag undrar bara vilka kamera har du? Det verka så bra kvalitet och fin bild.. Jag e jakt efter en ny digitalkamera :)..
Gott Nytt År..

2007-12-28 @ 12:23:04
URL: http://www.falk.blogg.se
Postat av: Moa

Hej!
Nu har jag skaffat mig en ny blogg om du vill spana in den!!
kram!

2008-01-06 @ 22:06:03
URL: http://gardenfors.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback