En viljestark Oscar

En viljestark Oscar

                                                                                            Oscar 17 januari 2006

Idag ville inte Oscar sova trots han var jättetrött. Det är jättebra att han vet vad han vill, men ibland tror jag han mår bra av att inte vara alltför bestämd. Han har varit hostig och förkyld de senaste dagarna och vi har träffat en konstig läkare. Hon frågade vilka symptom han hade. Vi sade att han har varit förkyld en längre tid och börjat hosta. Nej sade hon, man kan inte säga att han är förkyld, för det är hon, läkaren, som ska ställa diagnos inte vi, alltså med andra ord ska vi säga att han är snuvig. Marcus försökte säga att ordet förkylning är väl ett allmänt ord som folk använder - men hon protesterade. Tyvärr finns det folk som har fel yrke.

Hur som helst så verkar Oscar må mycket bra nu därav massor med energi idag. Jag däremot är ordentligt förkyld. Ska se till att bli bra fort, för jag vill ut och promenera med Oscar och kunna andas normalt.

Kram
Miss Nezeril

Kommentarer
Postat av: Anna

vilken konstig läkare.. hmmmm... hon skulle ju inte protestera utan lyssna och undersoka... knasigt.. hoppas oscar blir battre snart.. idag ska lukas pa 9 mån kontroll... kram

Postat av: Sofia

Åh vad söt han är!!! Och han liknar dig! :)

Ja tyvärr finns det folk som valt fel yrke..

Krya på dig o så hörs vi i helgen!! PUSS

2007-01-18 @ 14:52:48
URL: http://sosia.blogg.se
Postat av: Jenny I

Nej, du ska säga att du är ordentligt snuvig! ;-)

2007-01-18 @ 15:02:10
URL: http://jennyi.blogg.se
Postat av: Anonym

Jenny, ja just det vad dum jag är... jag är jätte SNUVIG!!

2007-01-18 @ 15:03:29
Postat av: Cokoris

men herrejesus, vilken jävla läkare!!! Besserwisser!!
Och herregud återigen, vad har hänt med Oscar, vad stor han blivit, hela ansiktet syns tydligt!!! Åhhh vad jag längtar efter honom.... puss på dig Oscar, okej Alexandra kan väl också få en hon också eller vad tycker du Oscar? :-)

2007-01-18 @ 17:51:56
URL: http://cokoris.blogg.se
Postat av: malin

ja, man stöter på knepiga läkare alltför ofta. som jag får göra, gjorde lite undersökningar för min migrän eller yrsel. då mötte man så mycket okunskap eller dumma kommentarer, så man börjar undra... är de läkare eller vad? ;)

söööt son! kram

2007-01-18 @ 22:15:55
URL: http://mallie.blogg.se
Postat av: Anonym

lik han är dej

2007-01-19 @ 16:25:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback