Ljus i januarimörkret

Ljus i januarimörkret

Mmmmm.. Jag är så förtjust i Iittalas enkla men eleganta saker. Bland annat ljuslyktor. Härhemma har jag mest i klar glas, men kan tänka mig ha i olika färger samlade på t.ex. byrå eller skänk. Vet ni, jag har länge grubblat varför den röda lyktan kostar sexdubbelt så mycket som klar. Det fanns ingen logik i det eftersom storleken och designen är exakt samma. Kostar rödämnet såååååååååå väldigt mycket att det måste säljas så många gånger mer? Till slut måste jag helt enkelt fråga expediten i affären. Hon skrattade och sade att det var flera som frågat om samma sak. När man blandar det där röda färgämnet så tar man riktigt guld i blandningen. Ja ni läser rätt. Riktigt guld. Jag är nästan sugen att köpa just därför, och det vore lite klass med en röd prick i färgens ljus......

Kram Iittalakvinnan (kanske 300 kr fattigare)

Kommentarer
Postat av: Jenny I

Ja, jag hade också undrat varför de röda är såå dyrare än de övriga färger. Även jag var tvungen att få veta och sökte info på nätet och fick fram samma information som du. Visst är det häftigt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback