MAC VS PC

MAC VS PC

Ett inköp av en ny bärbar dator är på G. Till Marcus stora sorg. Jag har tyckt att vi behöver en ny dator i mer än ett år. Ok, den här fungerar, men är ändå över fem år gammal. Det går nästan inte att uppdatera längre och när jag bloggar till exempel så kan jag inte ändra texten eftersom det ej finns textredigerare. Jag vill kunna publicera flera bilder på en och samma blogg men inte ens det går heller. Ni förstår, jag blir frustrerad. Det handlar förstås inte att det är en MAC vi använder utan att den är gammal. Jättegammal. Jag har alltid föredragit PC även om jag till viss del kan erkänna att MAC har bra funktioner och till utseendet ofta snyggare än PC. Hur som helst så blir det en bärbar sådan pga platsbrist. Jag vet tyvärr alltför lite om datorer för att köpa en idag. Måste undersöka och se vad för typ av en vi behöver och har nytta av så att vi satsar på en i rätt klass. Vad använder ni och rekommenderar ni någon särskild dator? Längtar!

Datakvinnan

Kommentarer
Postat av: mno

Jag har köpt tre st datorer på Multitech - klart billigaste stället jag har hittat iaf. Det som ligger vid universitetet.

Jag är inte heller nån nörd på datorer, men rekommenderar att ni ser till att ha fler än två usb-uttag, då de används rätt flitigt till diverse adapteringar. Sen också att ni ser till batteritiden! Inte för att man använder datorn så ofta utan batteri, men att ha ett batteri som enbart räcker i 45 min är inte så kul. Minnet är rätt oväsentligt (enligt mig) om ni inte använder datorn till så mkt mer än mail, och arbeten. De allra billigaste datorerna som säljs idag har ändå massssssor mer minne än vad eran har ;)

Mina små tips, hoppas vi ses snart! Är rätt tillgänglig hela veckan faktiskt *psst*

2007-01-16 @ 18:28:19
Postat av: mno

MED batteri, menar jag ;) haha

2007-01-16 @ 18:29:13
Postat av: Sofia

Är bara tvungen att retas lite med mno!
Tre datorer redan enbart från Multitech på kanske 4-5 år? Är deras datorer så dåliga att du blir tvungen att byta ut datorn typ varje eller varann år? *fniss*

Jag kan iallafall varmt rekommendera Dell! De har olika prisvärda datorer i olika prisklasser så ni kan välja den dator som passar er bäst. Vi har haft tre Dell bärbara, varav två var Kristians. Kristian köpte sin första för kanske 4 år sen och i våras ville han ha en ny och en med större tum så han köpte en ny och sålde den andra. Jag har fortfarande min Dell som jag köpte för 3 år sen men jag fick en ny dator av Kristian i födelsedagspresent och den är en Packard Bell. Den är också bra men jag gillar Dell en aning bättre! Min Packard Bell är dock så lätt och kan lätt tas med överallt, t o m på toan! (har testat!) :) Lycka till med ert letande efter en ny bärbar! Puss!

Postat av: Frans

Helena tipsade om söta bilder på babyn och så hamnade jag här;) Tycker ni ska fortsätta på macspåret, köp en Macbook! Det mesta är sig likt från eran gamla men mycket snabbare och sen har den ju inbyggd webbcam, ett måste idag tycker jag. Nackdelen är väl att servicen är lite seg, måste nog skickas till Stockholm om nåt går sönder.

Är ni less på Mac så rekommenderar jag en HP. Kvaliteten är lite bättre än Dell. Finns en som heter Pavillion DV2000, lagom storlek, mycket minne/hårddisk (man växer ur annars efter ett tag...) och webbcam. Funkar också att ha som DVD-spelare på resan. Lycka till! :)

2007-01-19 @ 11:00:47
URL: http://svt.se/pi
Postat av: Alexandra

Tack allihop för olika tips. Frans, jag tror du har rätt. Tror Marcus blir glad för dina ord. Kram till er alla!

2007-01-19 @ 11:50:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback