Guld i skogen

Hej igen,

nej det blev ingen svampplockning igår då det började regna alldeles för mycket. Det var tur det för Oscar fick feber strax efter lunch. Vi var och fikade på det nya fikastället, Gröna Grodan (fd hamncaféet), mycket trevligt ställe och verkar vara reko som mammacafé med mycket plats för barnvagnar, en lekgrotta för barn (där såg jag framför mig om ett par år: jag förhandlar med Oscar, först lite fika sen lek i lekgrottan- OK?).

Jag bestämde hastigt att springa ännu en runda på tre kilometer igårkväll. Kändes mycket lättare efter att ha sprungit där två gånger denna här veckan med barnvagnen. Hoppas det var effektivt med att också skjuta vagnen (!?!) i en lagom terräng. Då såg jag en dam bära en genomskinlig 5 literspåse FULLT med skogens guld, kantareller. Va! Finns det så mycket redan nu? Är verkligen sugen att gå i skogen och spana jag också. Vore ju inte fel med smörfräst kantarelltoast, kantarellsås eller kantarellstuvning i höst?! Svampplockning känns som en vuxenaktivitetet, men det är nog på tiden att konstatera att vi tillhör den där skaran....En vuxenpoäng till oss.

Ikväll 5 km på Karlslund.

Kram Sprinter

Kommentarer
Postat av: Cokoris

Ha det så kul i Norrland nu! sköt om er tre, verkade som Oscar gillade fisken han såg förtjust ut och fin bild på er tre i båten också! KRAAMM i massor

Postat av: Inga

Har inte heller hunnit titta efter sommarkantareller, men eftersom det regnat ordentligt finns det säkert en hel del. Det blir helt klart vuxenpoäng för sådant!

2007-07-01 @ 22:24:38
Postat av: Sofia

mums med kantaraller! kommer ni att passera härnösand på er norrlandstripp o isåfall när? kanske lagom till när vi är hemma igen från USA? *hoppas* :) kommer hem den 15:e! kram!

2007-07-03 @ 05:56:51
URL: http://sosia.blogg.se
Postat av: pia

när vi båda är hemma igen så springer vi ihop! Kul att du kommit igång! Det är såå skönt. Ska iväg nu på björkö! Ha det bäst!
stor kram pia

2007-07-03 @ 19:24:50
Postat av: Ulrika

Tjena! Om 3 veckor ca ska jag och min hund på en kantarellsök kurs. Så han hjälper mig att spara en massa tid genom att leta efter ätliga svamp. :) Kram

2007-07-04 @ 12:35:35
URL: http://granstroms.bloggsite.se
Postat av: marie ribbelöv

Hej Alexandra
Vilken fin familj och Oscar är ju självklart den finaste !!! Tack för SMS, det stämmer att Nils fyller 2 den 28 juli. Tiden gar riktigt snabbt ! Är ni i krokarna sa är ni självklart bjudna pa barnkalas i Bua pa lördag.
stor kram till er alla, Marie

2007-07-21 @ 10:30:31
Postat av: Lina

Hej Alexandra! Kikar in på dina fina bilder....hoppas ni har en underbar sommar. Nu har vi kommit hem från USA å det var toppen. Dags att ta tag i husrenovering. Många kramar från Lina i HBG

2007-07-28 @ 11:25:39
URL: http://linajpersson.spaces.live.com/
Postat av: Cokoris

Idag fick du ju smaka på färska kantareller iaf, passar bra till din rubrik, saknar din bloggar men förstår varför det varit tyst i sommar... TACK för idag! puss

2007-08-07 @ 22:21:56
URL: http://cokoris.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback