Oscars första midsommar

Hej!

Solen lyste med sin frånvaro under midsommarfirandet i år. Igen. Jag minns inte när vi hade solsken under själva midsommaraftonen sist. En vän åkte till Norrland i år och det var ett klokt beslut, för där vågade solen titta ut. Vi var dock tappra och åkte till Brunnsparken och där såg Oscar sin första midsommarstång. Sedan var det lite sill med nypotatis, grillat kött och jordgubbar hos familjen Törnblom så trots vädret tycker jag vi lyckades få lite midsommarkänsla ändå.

image138

Oscar och midsommarstången

image139

Jag dansar!!!

image140

Hemma hos fam. Törnblom

Igår regnade det. 110 kanelbullar blev därför bakade härhemma. Jag måste nog gömma en hel del för det bor en kak- och bullmonster här. Lovar om jag inte införde stränga regler så tar bullarna slut på fyra dagar. Har deklerarat tydligt för Marcus att det är högst två bullar om dagen som gäller. Tyvärr såg jag att han tog minst fyra igår. Och till fisket idag tog han en påse med 6 bullar.

Idag trist väder. Funderar på att åka till Marieberg och ströva omkring lite. Sen vill jag också springa 3 km. Då skulle jag vara nöjd med veckans träningar.

Trevlig söndag önskas ni alla!

Kram Miss Kanelbulle

Kommentarer
Postat av: Sofia

ja ni skulle ha hälsat på oss häruppe för det var strålande sol på eftermiddagen o kvällen! :) mulet på förmiddagen men sen kom solen och knuffade bort molnen tack och lov. vi firade vår midsommar i år hos fam wikström med grillat kött & hemgjord potatissallad & kaka med vaniljskräm & jordgubbar. det var några barnfamiljer med ett enda barnlöst par, gissa vilka! ;) men midsommaren i år var väldigt mysig o trevlig för vår del. var glad att du bara har ett kaksmonster för snart kanske du har två ;) KRAM på dig vännen min!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback