FOPPASKOR

Min goa Matilda har skickat med ett mänskligt bud ett par Foppaskor till mig. Egentligen har jag alltid tyckt dom var fula, men kunde ändå inte låta bli att testa dom. För ett par crocsskor får man pröjsa minst 500 i Sverige medan dom kostar mindre än hälften i USA, närmare bestämt 210 svenska kronor med dagens valuta. Dom är faktiskt bekväma, svala och rymliga sandaler som sedan formas efter foten. Jag skulle tro att de motverkar dålig lukt och är jättelätta, typ fjäderlätta skor. Många inom sjukvården och äldreomsorgen använder dom, men man kan säkert hitta foppaskor på fötter i alla åldrar. Funderar själv på att använda lite hemma, och ute under sommaren, kanske blir jag den första som har dom som arbetskor på Risbergska? Det finns i alla möjliga färger, men jag var nog ganska feg och föredrog svarta eftersom jag trots allt vill det ska kännas okay till mina kläder.



image86

Skulle du själv kunna tänka dig använda dom?


Oscar börjar kunna sitta själv. Dock med 70 graders vinkel. Huvudet är nog fortfarande oproportionellt tungt. Men
s n a r t. Bitande av underläppen fortsätter. Glad för det mesta och har gärna ögonkontakt lääänge. Morotpure god, potatis och palsternacka helt OK, majs verkar inte vara favoriten och imorgon testar jag broccoli. Jag tycker mycket om broccoli medan Marcus säger sig vara allergisk mot broccoli. Jag hoppas jag får Oscar med mig vad gäller grönsaker- ni vet, vid framtida familjeråd blir det 2-1 till oss!

En sista bild på Oscar från fotografen, jag lovar. Det är inte meningen att visa de 88 tagna bilder, för det är ju trots allt tagna för över en månad sedan. I fortsättningen ska det bli mer nytagna bilder.

image87

                                                                                                                                        Foto: Peo Sjöberg


Kram Foppatjejen

Kommentarer
Postat av: Luckyztar

Jag har fejk =)

Postat av: Luckyztar

Jag har fejk =)

2007-03-29 @ 20:15:01
URL: http://luckyztar.blogg.se
Postat av: Cokoris

hehe för min del får du mer ÄN gärna visa alla 88 bilder som är tagna! hehe.... foppa skor... det har jag bett matilda köpa för längesen o du fick visst först haha!!! puss

2007-03-29 @ 20:38:23
URL: http://cokoris.blogg.se
Postat av: Anonym

Tomas "snus" på risbergska använder likadana som dina, i svat varje dag;)

2007-03-29 @ 22:34:08
Postat av: natty

härliga bilder! duktig fotograf!!trevlig helg!

2007-03-30 @ 10:23:14
URL: http://natty.blogg.se
Postat av: Jenny I

Foppaskorna må se lite lustiga ut men ack så bekväma!! Springer själv omkring i ett par på jobbet och ett andra par hemma. Mina är också köpta "overthere" för en billigare penning.. I just love them! :-) kram

2007-04-02 @ 21:58:43
URL: http://jennyi.blogg.se
Postat av: Sofia

Som alltid; en härlig bild på Oscar! Det blir mycket svårt för er att välja enbart några att ha på väggen! ;) Förresten du är utmanad! Gå in på min blogg så får du se..

2007-04-06 @ 23:40:55
URL: http://sosia.blogg.se
Postat av: Ulrika

Glad Påsk!!! Snygga bilder på Oscar, mera bilder!!

2007-04-07 @ 11:40:01
URL: http://granstroms.bloggsite.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback