Knepigt!!!

Förresten glömde jag att berätta att vi uppsökte läkare i tisdags, för Oscar skrek konstant och vi var helt övertygade om att han hade ont någonstans förutom febern, men VAR, ja, det var den stora frågan.. Dessutom tänkte jag att det väl är bättre att kolla en gång för mycket än för lite. Sagt och gjort, vi fick tid kl 15.00 och han grät i typ två timmar före och jag kände mer och mer att det var skönt att vi verkligen fick tid hos läkaren. Väl på plats klädde jag av honom och lade honom på sängen. Läkaren, en kvinnlig en, småpratade med Oscar och vad gjorde han? Log sitt största leende och var glad. Hon tryckte på hans mage och han skrattade. Kollade öron och han var fascinerad av den där grejen där lyset fanns. Gapade stort när läkaren ville kolla halsen. Sprattlade med benen som om hade överskott med energi. Eftersom jag tyckte läkaren sneglade lite på mig med uttrycket "är du väl inte en överdriven hönsmamma som oroar sig för mycket?" fick jag försäkra henne att Oscar faktiskt varit i stort sett otröstlig i nästan två dagar. Läkaren skrattade och sade att det händer ofta så, och hon hittade förstås ingenting förutom pyttelite feber. Hon föreslog att hon kunde följa med hem för hon hade tydligen en god inverkan på Oscar. För det är sant, när vi kom hem blev Oscar genast jättebättre och idag mår han som en prins........ Hur??

Kram en oförstående mamma

Kommentarer
Postat av: Cokoris

hihi man visar sig alltid från sin bästa sida när man träffar doktorn, och det får dem alltid misstro oss, är det verkligen sant.. etc.. behöver inte vara barn, har hänt mgi flera ggr, väl hos dotkorn försvann besväret så jag inte kan visa vad felet var ... urk!

Postat av: Pia Nygårdsia

hihi, påminner mig om när Joel ramlade ner från sängen (6 månader( huvva! Och var så ledsen..jag var så orolig att han fått hjärnskakning och åkte till sjukhuset. Vi fick vänta i typ 3 timmar och ha var inte sig lik och grät och var slö...men så var det vår tid...och vad händer..jo precis som med Oscar så blev Joel strålande glad och pigg! Typiskt! Kände mig urfånig hihi. Men läkaren försäkrade mig om att det är vanligt!
Kram och tack för ett superfint dop igår! Puss pia

2007-03-18 @ 11:55:23
Postat av: Anna

Smile... Jaa lukas ar en stammis pa sjukhuset.. han ser jamt glad ut fast hans syre level ar lag... suck!!! no fool here!!!!
bilder pa dopet???? smile..
kram..

2007-03-20 @ 04:38:47
URL: http://nordgold.blogg.se
Postat av: Mormor

Jag tycker Alexandra är jättefin i lugg. Jag försökte för många år sedan hos Björn Axén, men inte ens han kunde få bukt med min kraftiga virvil. Tyvärr Alexandra, den får Du säkert skylla på mig. Helt underbara bilder av den lilla familjen i Örebro.
Kram från Mormor

2007-05-02 @ 20:17:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback