Mat, miner och nyfikenhet

Oscar har utvecklat mycket på bara två dagar. Idag är han exakt fem månader. FEM hela månader. Herrejisses, vad tiden går! Efter två veckors ätande av smakportioner tyckte jag att han aldrig svalde något, allt hamnade antingen på haklappen, runtom munnen eller till och med ögonfransarna, men avföringen var märkbart förändrad, så nog slank det ner en hel del. Jag som tyckte att man skall äta på ett bra sätt, dvs bordskicket är viktigt, får snällt acceptera att det tar tid med småbarn. Det går åt så mycket hushållspapper och det blir alltid kladdigt överallt - men i lördags ÅT Oscar en hel smakportion och öppnade armarna och visade tecken på att vilja ha mer. Ok, maten hamnade också utanför munnen, men det är verkligen skillnad. Igår kväll åt han gröt och det var samma sak, så nog är det dags att ge honom en vanlig portion till hans ålder. Det där med bordskicket får jag nog vänta med. Länge.

Han börjar mima och härma, gud vad kul. Till och med Marcus märkte i går när de träffades igen efter två dagar att någonting hänt Oscar. Nu ska han konstant bita underläppen. Han tycker det är kul.

Nyfikenhet har han nog mer eller mindre haft, men nu ska han verkligen kolla på precis allt. Vad jag dricker, vad som finns i lådan, vem/vilka som finns här etc.

Vaccination, mäta, väga och göra ett besök på Risbergska ska han hinna med denna vecka.

image84

Oscar med jättesöta celluliter
                                                                           
                                                        FOTO:Peo Sjögren
Ha en bra vecka!

Kram kvinnan som också har celluliter

Kommentarer
Postat av: Pia Nygårdsia

haha guud vilken härlig bild! kul att han utvecklas så mycket...stor kram pia

2007-03-26 @ 14:32:28
Postat av: Lovisa

Herreguuud...trodde väl aldrig att jag någon gång skulle säga att det är sött med celluliter!! Vilken goding! Kram på er

2007-03-26 @ 16:09:52
Postat av: Cokoris

Ha ha nu fick du mig att skratta gott, vilken söt bild och vilka härliga celluliter! :-D ha ha ha ha ...
Hehe gött med matrester i ögonfransarna och Alexandra får snällt vänta läääääänge med bordskicket hihi... kul ni haft en bra helg! kram

Postat av: Sofia

jättesött!!! första gången jag tycker att celluliter kan vara charmigt! :)

2007-03-26 @ 19:40:36
URL: http://sosia.blogg.se
Postat av: Charlotte

Kul att man är med på ett litet hörn! ;) Roligt att bilderna blev så bra! Vårkramar!

2007-03-27 @ 22:30:48
Postat av: Askungen

Men så sött....

2007-05-04 @ 09:19:01
URL: http://askungengwall.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback