Persontecken

I lördags i samband med dopet fick Oscar sitt persontecken. På stående fot bestämde jag och Marcus i kyrkan typ tjugo minuter före dopet att han skulle få det tecknet av två anledningar: 1) han suger inte bara sin tumme, utan också för in pekfingret, det vill säga båda tummen och pekfingret, hur bekvämt det kan vara, men han har alltid båda delarna i munnen när han suger. 2) han har så gosiga och tjocka kinder att alla alltid vill röra honom med ja, just det, tummen och pekfingret. Ett Maja-Toft-tecken alltså.

Han fick inte bara sina namn när han döptes, utan också persontecken i kyrkan. Tolken Jonas frågade oss om han hade persontecken och i det ögonblicket bestämdes det och tolken tecknade i kyrkan och därmed var persontecknet officiellt erkänt som hans persontecken. Punkt slut.

Nu försöker jag teckna "Oscar" till honom varje dag och längtar tills den dag han förstår det är HANS persontecken.

Lite krasslig i halsen fortfarande. Känner att jag jäser. Vill komma igång och träna igen. Det har ju börjat så bra. What happened?

Kram flodhästen

Kommentarer
Postat av: Cokoris

:-) så lillgrabben fått en persontecken.. vad sött!!! är det exakt samma som Majatoft-tecken eller en modifierad variant?? nyfiken på tecknet... jaa blir spännande när Oscar förstår det tecknet är hans och betyder han.. så du får öva varje dag på honom :) PUSS miss y

Postat av: jenny

jag blir alldeles tårögd!!

2007-03-22 @ 22:40:06
URL: http://jennyk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback