Jobb och sjukdomar

Hej!

Jag har börjat jobba. Faktiskt så känns det bra att vara tillbaka. Det hade dock känts lättare om Oscar inte blivit så sjuk. Så olägligt att bli sjuk PRECIS när jag skulle börja jobba och samtidigt också trappa ner på amningen. Men mormor säger att hon grejar det och visst gör hon det. Oscar är bättre idag. Jag har tyvärr inte kunnat motstå hans bakterier och hostar riktigt bra hela veckan.

Morsdagen i söndags fick jag ett underbart, underbart, underbart halsband där det står "Life" på från mina älsklingar. Marcus säger det symboliserar det nya livet vi har tillsammans och vi har ju skapat ett liv tillsammans. I underbart silver, designerat av Efva Attling. Jag hade bara räknat med lite gratulationer och möjligen lite blommor men Marcus bar på en snygg papperspåse i svart med Efva Attling i kursivt silver. Jag svimmade nästan. Men det känns så bra att ha halsbandet på jobbet och veta att någon blir så glad när jag kommer hem. Något som Marcus brukar få uppleva varje dag får jag det också nu. Ja det är verkligen en ovärderlig gåva vi har därhemma. Jag vill bara han ska bli frisk igen. Ska ösa med massor kärlek ikväll.

image129

Mitt finaste halsband!

image130

Morsdagspromenad i Ånnaboda. Oscar var glad trots han fått ögonfluss, hosta och förkylning

Leksand i helgen. Jag hoppas att vi kan åka. Ska bara njuta av miljöutbyte och Helenas goda mat!
Moster går i pension imorgon och i samma veva byter min kusin jobb. Önskar de båda två good luck!

Kram jobbkvinnan

Kommentarer
Postat av: Cokoris

Härligt det gått bra börja jobba igen även om Oscar gick och blev sjuk, fick du mitt lyckosms i söndags? hoppas det! känns ovant jobba igen va? härlig bild på dig å Oscar!! smälter alltid när jag ser hans söta leende.. charmtroll! PUSS

Postat av: Anna

Ahh vad fin halsband... Oscar ar som vanligt otroligt sot!!!
Kramar

2007-06-02 @ 04:47:47
URL: http://nordgold.blogg.se
Postat av: mostern

Jo, det blev en härlig avtackning vid pensionen kan meddelas och moster har nu varit pensionär tre vardagar och det känns härligt. Har just vunnit en liten golftävling på Öland!! Hoppas ni kryar på en alla i familjen.

2007-06-06 @ 18:18:56
Postat av: moster

Nu skäms jag. Tänk att skicka iväg en kommentar med stavfel till en svensklärare!!
Roligt att läsa om Riga, chokladmassage och hur trevligt ni hade det.

2007-06-06 @ 18:27:36
Postat av: Charlotte

Ni är så fina! Och du är värd det fina halsbandet! Kram

2007-06-06 @ 23:10:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback