Ny frisyr men trötta ögon...

Gott folk,

fredag, äntligen! Veckan har varit tuff på många sätt. Oscar sover lite oroligt och vi har vaknat flera gånger per natt i en vecka nu och det sitter verkligen än. Det kan bero på många faktorer, och klart man blir tokiga och irriterade när man är konstant trötta som vi är. Vi försöker resonera så här att det går över. Det ska det göra. Oscar verkar kanske mer hungrig än normalt nu och vaknar kl sex trots han fått två flaskor välling. Kanske är det en tillväxtsperiod han är inne i nu, eller så är det nya tänder, eller.. ja det finns säkert TUSEN olika teorier om varför.

Oscar tecknar mycket nu och det är otroligt roligt att se. Han tecknar faktiskt MAMMA många gånger per dag på Pias vis, hon tecknar mamma på ett speciellt sätt och det verkar som om Oscar följer hennes bana. Enligt Marcus så säger Oscar pappa också många gånger så det verkar som om han har förstått att man måste teckna MAMMA eftersom jag är döv, och att det går bra att säga PAPPA eftersom Marcus är hörande. Kanske är det av ren slump, eller så är vår son redan klyftig. Han tecknar också LJUS väldigt fint, långsamt samtidigt som han blåser ut. Oj oj vad kul!! Teckenförrådet bara ökar och så gillar han att vifta med händer och applådera.

Han har följt med mamma till Trash i morse. Färgning och klippning och som vanligt nöjd med resultatet. Dyrt, men värt varenda öre. Nu är det ögonen som behöver köpa sömn. Många timmars sömn.

image162
Höstkvinnan i en ny frisyr men fortfarande väldigt trött småbarnsmamma

Vi har små planer i helgen. Hoppas på utflykt till naturen en dag och då ska jag plåta Oscar lite. Han är ju ett oktoberbarn och det vore roligt med genuina höstbilder. Är också sugen på ateljefotografering igen och då vill jag att Oscar ska gå med pappa. Hans tur nu. Gäller att få Marcus på plats. Han jublar inte precis, men övertalning pågår.

Ha det bäst!

Kram höstkvinnan

Kommentarer
Postat av: Cokoris

Snygg mamma!!! snygg frisör ... kul Oscar tecknar mkt nu , du får visa mig sen hur han tecknar mamma :) supersmart unge! sov gott

Postat av: Lovisa

Tja! Vilken läckerbit du är! Skönt att få piffa till håret inför hösten =) Jag har gjort detsamma...jag besökte faktiskt Virginskas frisörelever den här gången och blev riktigt nöjd faktiskt!! Hoppas vi ses snart...och att vi är fyra i familjen då =) Puss och Kram

2007-10-06 @ 12:39:14
Postat av: aö

tjo åh så snygg du är. kul att oscar har börjat lära sig tsp. jag älskar att se när småbarn försöker teckna.. som mina barn för sisådär 16-17 år sen.. tiden går... ha en bra helg.. kram

2007-10-06 @ 14:57:40
Postat av: pecw

Snyggttt...:) Hoppas vi ses snart pusss

2007-10-11 @ 16:09:54
Postat av: malin

hej! det var roligt att se dig igen i lördags, även om det var mycket folk där. hoppas du också hade kul, det hade jag. ses säkert snart :) kramar

2007-10-15 @ 12:01:00
URL: http://mallie.blogg.se
Postat av: Sara

Fint hår!
Du är inte ensam om att se trött ut, det kan jag också se ut!!
Tror du inte att det finns PIGGA mammor? ;-)

2007-10-21 @ 16:36:22
URL: http://sacul.blogg.se
Postat av: Askungen

Fortfarande besök på Fröker Borgens?

2007-10-25 @ 08:17:49
URL: http://www.metrobloggen.se/askungen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback