Helsingfors och intressanta smakkombinationer

Oscar fortsätter att experimentera mat. Han är väldigt nyfiken på allt. I fredags skulle han ha marmelad på sin leverpastejsmörgås. Det fick han till hans stora belåtenhet. Igår var det kaviar på leverpastejsmörgåsen som gällde och han var lika nöjd.
 
Vi for till Helsingfors och det var angemänt och trevligt. Buffén på båten motsvarade inte mina förväntningar alls, men köttmiddagen i lördags var verkligen en delikatess med mycket gott vin så det blev ändå en perfekt avslutning på resan. Helsingfors som stad tycker jag är ganska trist och har ingen charm på så sätt som Stockholm och Köpenhamn bjuder, då till exempel vissa kvarter känns som betongblockar. Det finns förstås några vackra och gamla hus där och där.  Det var hur som helst med nöje att besöka en "ny" stad även om jag varit där ett par gånger tidigare. Lite shopping, lunch och öl blev det till hela sällskapet. Vi försökte lära Oscar att spårvagnen inte är samma sak som tåg och till slut tecknade han SPÅRVAGN på sitt eget vis (nyper på kinden).

image213
Oscar sitter tålamodigt i vagnen i Helsingfors

image214
Den lilla familjen njuter av solen

image215
Oscar liknar Emil Lönneberga med den nyinköpta kepsen....

Pappa Marcus fyllde år i lördags och fick parfym, whisky (förmodligen den bästa presenten då han stolt samlar på olika whisky härhemma och vill ha ett eget skåp). En häftig väggklocka från systrarna och pengar. En jobbtröja från sonen. Marcus tycker inte om att få presenter, men säger jag det är från Oscar har han lite svårt att säga nej. Det är en jobbig egenskap hos honom. Han tycker om att ge men inte få, och jag vill ju kunna ge honom saker. Han får helt enkelt lära sig, för vi slutar inte med att köpa presenter till honom. Så det så.

Valborg imorgon! Vi ska sammanstråla med  mycket trevligt sällskap bestående av familjen Nygårds och grilla härhemma!

Kram Miss Valborg

Kommentarer
Postat av: Cokoris

hihihi.. ja Oscar o hans unika smak kombinationer det var ett bra ord! Ser fram emot få se det med egna ögon!! och att se hur STOR han blivit egentligen med egna ögon också! Foto i all ära, tack vare dem har jag lite koll på hur han ser ut men livs levande Oscar slår ju allt annat!! LÄNGTAR som en tok! ;-) pusspuss kul ni haft det bra och tur med vädret!

Postat av: malin

oscar är gudomligt söt, även om hans smakkombinationer kan vara lite konstiga ;-) kanske en blivande gourmetkock som vågar experimentera med mat. hoppas ni får en underbar valborg, grillpremiär blir det för min del :) kram malin

2008-04-30 @ 10:41:45
URL: http://mallie.blogg.se
Postat av: Charlotte

Åh, er Oscar är för härlig! Det där kallar jag för innovativa maträtter och låt honom fortsätta med det! ;) Hoppas ni hade en mysig kväll igår och du får ge en försenad grattiskram till Marcus från mig. Hoppas vi syns snart! Varma kramar

2008-05-01 @ 20:33:25
Postat av: Hanna Cederström

Hahaha, vilken unge! Men vi kanske bara "lärt" oss att det är äckligt med de där knasiga matkombinationerna, så att vi tycker det är äckligt? Vissa äter ju hund, liksom? :) Hoppas allt är fint!

2008-05-05 @ 23:27:15
URL: http://cederstrom.blogg.se
Postat av: Jessie

Härliga bilder! Barn är roliga och att de kan hitta på så mycket som får en skratta! Hoppas allt är bra med dig! Kram Jessica

2008-05-12 @ 20:17:36
URL: http://fruahlinder.blogg.se
Postat av: Mattesblogg (Mattias)

Hej...Jag kikade in på din blogg via vänners vän.
OJSAN...Jag visste inte att du har en son. Jag blev förvånad..Vad kul..
Gärna besök min bloggsida..

Kram från skånsk pågen Matte

2008-05-14 @ 00:11:20
URL: http://www.metrobloggen.se/mattesblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback