Oscars unika frukost

Oscar härmar jättemycket nu. Han måste äta precis samma mat som vi, och häller vi i den extra starka dressingen ska han absolut ha också. Vi försöker lura honom lite genom att behålla locket på och hälla lite i tallriken. Men han genomskådar oss direkt. Pekar och tecknar "MER". I morse fick han några vindruvor, något han verkligen älskar. Jag tog några klick Kalle Kaviar på min macka. Då skulle Oscar ha kaviar också. Jag frågade om han skulle ha smörgås också. Nej svarade han. På vindruvor. Han pekade på vindruvorna, sedan på Kalle Kaviar och menade att jag skulle lägga lite kaviar på vindruvorna. Nä svarade jag. Menar du att jag ska ta Kalle Kaviar på vindruvan? JA, och så nickade han ordentligt. Han upprepade flera gånger, och till slut tänkte jag att det kanske var bäst att låta honom pröva. Sagt och gjort. Han blev så glad och nickade igen. Sedan tog han vindruvan i munnen och tecknade GOTT. Jag sneglade på honom och undrade om det verkligen var gott.

- MER, MER. Han pekade återigen på vindruvorna och Kalle Kaviar och nickade.

Vindruvor och Kalle Kaviar. En unik kombination, eller hur?

I helgen blir det Helsingfors med farfar, Brittmarie och fastrarna Jessika och Susanne med två döttrar, Sara och Annie. Hoppas på soligt väder och mycket god mat!

Trevlig helg!

Kram Miss Kaviar

Kommentarer
Postat av: Cokoris

Haha vindruvor och kaviar... nej det är något fel på hans smaklökar nu! ;) hans smakläkar fungerrar fintfint när han äter sushi bravo Oscar men druvor och kaviar?? meeeenn lille Oscar!!

Trevlig helg pusskram

Postat av: Mormor

Hej Oscar, Nej mormor har inte provat vindruvor med Kalles Kaviar! Man kan ju inte veta hur det smakar om man inte provat. Vad blir nästa steg? Kan det bli inlagd sill med hallonsylt??

Kram från Mormor, Hoppas Ni hade det fint på resan.
D.S.

2008-04-28 @ 12:54:19
URL: http://flyfishing.blogg.se
Postat av: Cokoris

Mormor Margareta, vad sägs om lax med jordgubbsylt kanske? :-)

2008-04-28 @ 21:37:01
URL: http://misscokoris.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback