Vårtecken

Hej igen,

det har gått ett tag sedan jag bloggade sist. Mycket har hänt. Fullt upp på jobbet, och här hemma utvecklas Oscar extra mycket nu språkligt sett, men tyvärr också i klättring. Han har fått ett litet, men tydligt blåmärke på pannan efter ett fall på dagis. Han busar gärna mycket, och försöker tänja på våra gränser. Ibland kan jag känna att han försöker linda mig runt sitt lillfinger genom att teckna KAKA, KAKA och pekar på skåpet där han vet kakorna finns. Ja svarade jag, rätt. Stopp, han kan ju inte käka kakor hela tiden och då säger jag nej. KAKA, KAKA. Nej.

Han har bytt säng. Vi har köpt en vanlig säng till honom förra helgen på Ikea och sängbyte var för oss ännu ett tecken på att vår pojke har blivit stor. Givetvis var det spännande för honom och vi turades om att lägga tillsammans med honom. Han ville förstås ut och leka i sitt rum, men vi fick hålla honom kvar i sängen och i början tog det nästan en timme innan vi fick honom att somna. Idag tog det femton minuter, så nog har han blivit hemmanstadd i sin nya säng nu.

Vi var på föräldramöte i onsdags. Vårt första, och inledningsvis visades det en film om våra barn på avdelningen, de hade filmat barnen i olika aktiviteter både inomhus och utomhus. Titta, det är ju Oscar där.. Och där... Det är faktiskt rätt roligt att se vad de gör på dagarna, och att de dokumenterar digitalt gör ju det möjligt för oss att få lite inblick i verksamheten. Ok, de försöker skriva och tala om vad man gjort, men det är förstås inte samma sak som att se live.Sedan var det lite diskussioner om barnuppfostran och information. Pia var hemma med Oscar och fick prinsen i säng och möttes av John Blund fortare än vi någonsin lyckades med tills idag.  

Jag drömmer fortfarande om det runda vita bordet. Och min kompromiss ser ut så här: Vitt runt bord, fyra svarta stolar och en röd lampa från IKEA. Har framlagt mitt förslag till Marcus och betonade att det verkligen är tufft, färgstarkt och inte bara vitt. Men han skakade på huvudet. Jag tror det är för att vi fick en elräkning med siffror vi trodde inte var möjligt på en sådan räkning för en månad. Host, host. Ja, det var nästan som en chock. Host. Men bergvärme är på väg, på riktigt. Snart är alla papper som behövs före borringen på plats och då hoppas jag att det är ett rätt beslut och räddningen på vår ekonomi och då kanske jag får mitt drömkök....

Vet ni vad vi gjorde ikväll? Vi grillade för första gången på vår trädgård. Vilken känsla! Och definitivt ett härligt vårtecken. Och Oscar plockade blommor till sin mamma. Gulligt, även om det var utan skaft.


image209
Oscar i vår trädgård i fredags

image210
Grillpremiär 20 april 2008!!!
 
image211
En underbar söndagsmiddag


Kram Miss Grillspett                                                                                                                                                              

Kommentarer
Postat av: Cokoris

Wow, låter ju kul det där med allra första föräldramöte o att ni fick se filmer med Oscar! Hehe ja kaka och grillat mat är gott, elräkningen inte lika roligt!

PUSS

Postat av: Mormor

Kära Alexandra, Marcus & Oscar. Ja Du Oscar Din mamma plockade krasse utan skaft när vi boddi i England och hon var 2 år. Det går igen. Jag tror många barn gör det. Skaften är väl inge snygga. Det är ju blommorna som har fin färg???
Kram från Mormor

2008-04-21 @ 22:15:49
URL: http://flyfishing.blogg.se
Postat av: Inga

Härligt med hela sommaren i nya trädgården och alla överraskningar för vad som växer upp!
Elräkning inte så kul, men det blir bättre, dessutom körde ni maskiner och bygglampor nyligen.
Kram
Inga

2008-04-23 @ 17:18:59
Postat av: Anna

Blamarkena dar har vi gemensamma!!! Suck!!!!

2008-05-03 @ 16:44:56
URL: http://web.mac.com/annanordgold

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback