Parkeringsbot som känns......

...för bövligt! Och jag måste försvara mig. Idag skulle jag och Oscar ge en påse till ett mänskligt bud som skulle ner till underbara skånska landet och vi kom överens om att träffas på tågstationen idag. Vår fina volvo rullade in till Örebro centralstation, som har väldigt dåligt med parkeringsplatser, ja, alla vet. Men jag såg ändå att det fanns tre parkeringsplatser där man kunde parkera i femton minuter. Och givetvis var det den i mitten som var ledig. Jag svängde mycket skickligt och kunde få till en snygg fickparkering. Då kom det en man till bilen framför mig och gasade iväg. Okej, jag kunde ju flytta fram bilen så att någon annan får bättre med plats. Jag såg det som en mycket generös gärning från min sida.

Jag och Oscar gick in, hittade henne, sade hej, lämnade påsen, tackade för att hon kunde ställa upp och Oscar ville in till pressbyrån. Nej nej, kom nu grabben, vi ska hem. Detta tog banne mig högst tre minuter. 180 sekunder.  Tillbaka till vår fina volvo. Såg till att Oscar satt bra och sen satte jag mig och då såg jag Den. Den bövliga lappen!

Jag protesterar. Bestämt. Vi var ju bara därinne i tre futtiga minuter. Jag vet. Stirrade argt på Den. Hissade ner bilfönstret och tog Den. Då såg jag anledningen till boten. Handikapp-parkering. Nej. Det kan verkligen inte stämma. Jag klev ur och gick runt. Jo. Det stod en skylt mycket tydligt precis där vår fina volvo stod med en rullstolbunden streckgubbe 0-5 meter. NEJ! jag som annars brukar hysa en viss sympati för lapplisor kände....

Suckade, suckade och suckade. Kollade beloppet. NEJ!!!!! En lax!!! För tre minuter på centralstationen, men snälla lapplisa, jag såg ju inte skylten. Förlåt mig.

Men vad hjälper det?

1000 SEK. Fyra dagar innan vi får nyckeln till huset. Perfekt tajming! Bövlar...

Kram Miss Laglydig

Kommentarer
Postat av: Cokoris

Åhhhh! lider med dig.. har kollat inne titt som tätt för en uppdatering men det här var inte det jag längtat efter precis, ledsen för din skull.. 1000 är jättemycket pengar också som kunde ha lagts till ngt annat bättre som flytten till ex... åh!!! skickar många varma tröstekramar till dig vännen!

2008-02-11 @ 19:54:13
Postat av: Coolman of course

Äh, jobba 5h övertid så voila lappen betald!

2008-02-11 @ 20:21:12
Postat av: jenny

neeeej! mitt fel!! :(

Postat av: malin

väldigt målande beskrivning av händelsen, det var mycket lätt att föreställa mig förloppet ;) men gud, vad drygt med ett tusen kronor - det var ju mycket!

lycka till med flytten! oscar är gudomligt söt och blir säkert uppspelt över sitt nya rum - då kan han nog kladda ner lite mer... ;)

kram malin

2008-02-12 @ 10:07:34
URL: http://mallie.blogg.se
Postat av: Ulrika Granström

ajdå.. Jag hade fått massor med p-böter när jag bodde i Malmö och även fartkörningsböter. Välkommen till klubben! :) Oscar är så lik dig på ansiktet tycker jag. Han har dina kinder!

2008-02-12 @ 21:22:22
URL: http://www.gangland.biz
Postat av: Mormor

Parkeringsböter är så sura pengar. Det enda man kan göra är att betala och tänka på alla gånger man stått fel och inte fått lapp. Blir inte så mycket per gång då.
Oscar är ju ett charmtroll. Han får ta fram en skål nästa gång han ska göra äggtoddy!
Kram från Mormor

2008-02-13 @ 17:08:58
URL: http://flyfishing.blogg.se
Postat av: Malin Carlsson

Vet att det är för j-t att få böter eller betala för oturshändelser som det hände oss i denna veckan! Sambon råkade paja bakfönstret på bilen och det var max otur, han skulle flytta på byggnadsställningen men så ville den "falla bakåt" (från bilens sida) och då tänkte Patrik låta den vara men den for plötsligt åt ett annat håll och rakt in genom fönstret. Hur kan det hända?? Vi fick punga ut 1700 kr för självrisk (tur att man har försäkring). Men du , tänk inte på det! Viktigast är flytten och huset i ert fall! Stor kram på dig

2008-02-16 @ 16:31:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback