Comeback!

Idag gör jag comeback i bloggandet. Jag hoppas jag kan skriva lite mer regelbundet. Ibland får jag frågan varför jag bloggar. Ja, det är en bra fråga som innehar många svar. Ett av dem är att jag gillar att skriva. Och sedan för man ju mer eller mindre ett slags elektronisk dagbok och jag skriver ganska mycket om Oscar och när jag läser till exempel om vad jag skrev för ett år sedan inser jag ganska fort att det finns saker jag redan glömt och hade jag inte en blogg hade många trevliga små saker förbli glömda. För alltid. Dock finns det saker jag inte skriver om även om det är precis det som kretsar i mitt huvud. Det är en balansgång att avgöra om det är ok att skriva eller om jag hellre behåller det för mig själv. Jobbet till exempel är jag mycket, mycket försiktig med att sätta ord på. En kille sade förra veckan på en dövblindekonferens i Damnark att dövvärlden är hård. Ibland för hård. Det tål att fundera över, och jag skulle kunna skriva en massa om det men det tar jag en annan gång.

Sommarlovet är här. Ett väldigt efterlängtat lov. Den senaste månaden har varit tuff på många sätt, men det var inte oväntat heller. Oscar har vuxit extra mycket. Nu tycker jag att han har blivit smalare, tyngre och busigare. Experimenterar mycket och börjar också namnge olika personer även om personerna i fråga inte är närvarande. Tecknar mycket men talar inte många ord än. Fröknarna på dagiset har börjat undra, men säger också att Oscar gör sig förstådd så bra på teckenspråk att talet inte behövs lika mycket. Vi är hur som helst inte alls oroliga och tycker det är så roligt att det finns så mycket kommunikation mellan oss. Faktiskt så är det roligare med lite större barn, även om bebisar är ljuvliga och mysiga att ha.

Marcus jobbar fram till midsommar sen har vi 7 veckor tillsammans. Det är för bra. Vi ska inleda ledigheten med att göra färdigt huset, sen blir det förhoppningsvis mycket havsbad både i väst och öst. Falkenberg och Öland ska få besök av oss.

Några bilder att komma i fatt, och sen dröjer jag inte lika länge till nästa inlägg.


                                          Titta, jag kör! Valborgmässoaftonen 2008 på Lillåns fotbollsplan


Far och son betraktar brasan



Hoppsan! men grädden var god!


Oscar försjunken i tankar


En underbar morsdag på Vinön


Emil Lönneberga eller Oscar Royal?


Det är riktigt kul att leka med vatten!!



Må väl!

Kram Miss Ledig

Kommentarer
Postat av: Inga

Hej!

Härligt att höra att ni nu får 7 veckor tillsammans. Hoppas ni får mycket fint sommarväder också. Sju veckor ledigt har vi inte haft förän vi blev pensionärer, men det är er väl unnat!

Vi vill gärna att du bloggar vidare för vi älskar att läsa din blogg.

Synd att Sverige inte gick vidare och era gula tröjor försvann!!

Ha en riktigt trevlig midsommar.

Kram

Inga & Tommy

2008-06-19 @ 16:43:26
Postat av: Mormor

Tack för senast. Tycker både text och foton är så fina, men fotot av Alexandra och Oscar på Morsdag tycker jag är allra bäst.

Under luli flyttar vi närmare Örebro och det känns väldigt trevligt att bl.a. kunna följa Oscars utveckling bättre. Sommarkaram från Mormor

Postat av: Charlotte

Åh, älskar bilden på Oscar där han är försjunken i sina tankar! Helmysig bild! ;) Krama honom hårt från mig, tack!

2008-06-25 @ 13:23:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback