Påsk!

Idag sista arbetsdag innan påsklovet. Jag har klagat över att påsklovet var dumt framlagt så nära inpå sportlovet, men jag tar tillbaka det. Det passar oss alldeles perfekt. Vi har ju som bekant flyttat, och får en hel vecka ledighet till att fixa huset. Marcus har äntligen fått en plats på vardagsenheten, till hans stora lycka, och har inte lika mycket ledighet som jag, men åtminstone tre hela dagar. Och då får vi pyssla om familjen Landström från Falkenberg. Marcus planerar en skattjakt i skogen och ska rita en karta till lilla Klara och gömma ett påskägg.

Oscar trivs fortfarande jättebra på dagis. Tecknade KÖRA BIL DAGIS imorse. Tre ord. Det kommer nya tecken nästan varje dag nu. Vi ska på ett uppföljningssamtal om inskolningen och hur det fungerar för Oscar. Känns så stort att gå på samtal om vår son. Föräldramöte och utvecklingssamtal senare i vår också, och vi bråkar redan om vem av oss ska gå. Kanske införskaffa en barnvakt då och vi har några heta namn på vår lista.

Jag hittade en kökslampa, den som ska stå överst matbordet i genomskinligt glas, jättecoolt och jättesnyggt, kostar sextonhundra, dyrt, jag vet men den vill jag verkligen ha- men Marcus sade till min stora besvikelse: Njaae. jag vet inte. Inte på grund av priset utan att han vill ha mer färg medan jag gärna kör med vitt, vitt, vitt. Jag tycker det är så kul att Marcus intresserar sig för inredning, verkligen, men innerst inne, i den mycket mörka inre rummet i kroppen måste jag erkänna att jag tycker det vore skönt att få bestämma vissa saker själv! Ok. Kompromiss på G. Jag vill även ha vitt runt matbord med fyra vita stolar. Marcus svarade: Inte vitt. Förstår han inte att det blir jättesnyggt och stilrent? OK. Kompromiss och övertalning pågår.
 
Glocalnet, det gör ingenting om ni skyndar på lite.

Glad påsk på er om jag inte bloggar före påsk, och det hänger på ja, igen, Glocalnet.

Kram Miss Glocalnet

Kommentarer
Postat av: jennyi

Härligt att Oscar trivs på dagiset! Verkligen skönt. Yes, du har såå rätt, vitt är snyggt och stilrent och färgen man ska köra med! Vi har själva köpt köksbord och stolar i vitt till huset. Också på jakt efter köksbordslampa här... vi har hittat en modell som vi absolut vill ha men den finns inte i den färgen vi vill ha. Vi funderar på hur vi ska göra, leta efter en ny eller ta den modellen men i annan färg. Vi funderar... Kramkram

2008-03-14 @ 10:07:04
Postat av: Cokoris

Härligt med lov, kan förstå den är extra välkommen då hinner ni ägna er mer åt huset och så får ni ju långresta gäster också.. skattjakt låter ju skoooj! synd jag inte är liten längre :D miss y puss

2008-03-16 @ 17:58:04
Postat av: jenny

Annars hjälper jag till och övertalar honom :) säg till honom att det är faktiskt bra att ha mycket i vitt men med kombination av detaljerna i mycket färg och man kan ju bara byta ut dom om man tröttnar på dom :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback