Mikrovågornas bil

Måndag igen.

Jag har tidigare berättat om Oscars klättring och nu är det mikrovågsugnen som lockar honom upp på köksbänken. Idag efter middagen skulle jag sopa bort lite matrester under matbordet så passade Oscar på att klättra upp för hundra gången och leka med luckan till mikrovågsugnen. Vi har tidigare försökt få honom att förstå att mikrovågsugnen inte är någon lämplig leksak men utan framgång att vi faktiskt blivit förbannade på honom när han försökte ta sig upp på bänken. 

Plötsligt såg jag att Oscar skrek. Och inne i den lilla fönsterrutan på mikrovågsugnen såg jag att det BRANN. Det liksom flamberade alldeles vilt. VAD!
 
En leksaksbil. Som pappa hade när han var liten. Jag hann inte tänka någonting annat förutom att släcka elden. Då såg jag att det var gummidäcket på bilen som brann. Bilen var i alla fall nästan räddad. Och vårt hus. Annars hade vi åtminstone haft det i sex månader.  
Oscar var väldigt skrämd att han började gråta. Kanske är det tillräckligt skrämmande att han inte rör mikrovågsugnen mer?

                                                                                   
Det som är kvar efter besöket i mikrovågsugnen....


Kram Miss Mikrovåg


Kommentarer
Postat av: Cokoris

Men gud, vad obehagligt, ja det är svårt för små barna händer att hålla fingrarna i styr men det finns ju ofta anledningar till varför mamma o pappa säger nej, nu får vi hoppas Oscar förstått mikro ÄR farligt...



KRAM saknar er

Postat av: Marcus K

VAD! :-)



Otäckt, men när det går bra kan det ju bli lite roligt också. Körde själv ett kex i mormor och morfars mikro tills den började brinna när jag var liten, luktade mycket rök...

2008-09-30 @ 13:51:42
Postat av: Malin & Bonita

Hejsan!



Det var ett tag sen man såg dig ute i cybervärlden, allt bra? :) Så du har gått och blivit mamma nu, mys! Jag med också kan man säga fast det är en liten (stor eg.) lurvboll på 4 ben som är snart 4,5 år men hon är världens underbaraste leonberger :)



Oscar påminner om hur jag var som liten - var minst lika vild jag med och min mamma fick fullt upp med att städa upp efter mig då jag tyckte att det var roligt att "packa upp" allt i köket.. Tur att det inte blev någon större skada på mikron bara att bilen blev bränd, får hålla tummarna över att han låterbli den i fortsättningen :)



kram!



Pst..kika gärna in på våran hemsida så du ser vad vi sysslar med nuförtiden ;) http://www.bonitaskrypin.se

2008-09-30 @ 14:38:06
URL: http://malinbonita.blogg.se/
Postat av: Anna

Josses amalia.. tur att bilen blev brand int hela mikron eller huset.. usch.. Hoppas Oscar har laxt sig laxa nu och inte rora mikron nu. Vi har mikron hogt upp overst spisen. sa mina pojkar inte kan rora den. om dom inte har figuerat det out.. ;-)

2008-10-01 @ 15:29:04
URL: http://web.mac.com/annanordgold
Postat av: Addie

Hej läser din blogg då och då. Något måste tydligen hända för att våra ungar ska förstå. Mina har gjort det med - sätt nåt i mikron och sen har de fattat!. Det värsta är att tösen Tina bestämde sig att rosta ett hårt bröd när vi bodde på Västanvik (Leksand) och där kom det mkt rök och brandalarmet satte igång och brandkåren kom så du kan ana vad pinsamt och hur mycket rökt det luktade!!!.. Hoppas Oscar inte rör mikron nu och att ni inte behöver köpa en ny mikro för jag var tvungen att göra det efter att någon av mina ungar lagt en leksam och det luktade så!!.. /Addie

2008-10-05 @ 10:40:18
URL: http://addiswa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback