Oscars kaffe

Häromdagen bjöd vi in våra grannar på kaffe. Jag tecknade till Marcus att det var dags att brygga kaffe och fixa lite gott till. När jag väl var i köket såg jag att det bryggades kaffe. Perfekt.

Vispade grädden till pajen och hällde kaffet i vår underbara svarta Stelton termoskanna. Men vad! Det var så ljust. Kan inte mannen som snart blir 30 brygga ordentligt kaffe? Även om det var första gången detta hände blev jag faktiskt irriterad och var bara tvungen att påpeka min irritation till Marcus:

-Hur många mått tog du egentligen till kaffet?
-Va? Jag har inte satt på kaffet. Det trodde jag att du gjorde.

Och då tittade vi på varandra och förstod vem som gjorde det.

Vår lilla tvååring.

Oscar var märkbart stolt.

-JA, nickade han. DUKTIG KAFFE GÖR JAG.

Kram Miss Kaffe



Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Haha, det var något av det roligaste jag har hört:) Charmig son ni har;) Kram från oss i aspudden!

2009-04-14 @ 16:28:30
Postat av: Sofia

hahaha! vilken härlig pojke ni har! :) hur kunde han göra det? :) kram!

Postat av: malin

han blir säkert en gourmetkock när han blir större ;-) övning ger ju färdighet...

2009-04-14 @ 17:33:01
URL: http://mallie.blogg.se/
Postat av: Ira & Mio

ha ha ha ha ..han är så duktig den pojken!! Men han börjar ju bli lite livsfarlig också som gör allt på egen hand i köket.. har fortfarande inte glömt då han kom med den största kniven till sovrummet där ni var! Hjälp! hihi

2009-04-14 @ 17:59:57
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Ira & Mio

ha ha ha ha ..han är så duktig den pojken!! Men han börjar ju bli lite livsfarlig också som gör allt på egen hand i köket.. har fortfarande inte glömt då han kom med den största kniven till sovrummet där ni var! Hjälp! hihi

2009-04-14 @ 18:00:21
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Jenny Sv

Hahaha, vilken grabb ni har. En busfrö. Härligt att läsa om hans påhitt. Oscar påminner mig lite om vår Wilma.



Läser din blogg men har inte kommenterat något tills nu. :)



Ha en skön kväll.



Jenny

2009-04-14 @ 18:26:27
URL: http://livetsnjutning.blogspot.com/
Postat av: Inga

Underbar kille! Han kan han.

Kram från Salem

2009-04-14 @ 18:50:59
Postat av: Lotta

Hihi! Mysig pojke ni har! =) Kram

2009-04-14 @ 22:40:18
URL: http://annchar.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Man blir så glad av att läsa om Oscars upptåg ;o) Han är ju för go!! Vi saknar honom och er och hoppas kunna träffa er snart. Vi borde titta på någon dag framöver. Återkommer när jag har mer gott om tid...nu ska barnen iväg till dagis och jag ska på uppdrag. ha en skön onsdag! KRam Lovisa

2009-04-15 @ 08:09:27
Postat av: Cecilia

Om han nu inte blir kock så blir han nog iallafall en hejare i köket. Hejja oskar. Han börjar till och med med kaffe kokning före mig (jag fick den uppgiften när jag var 6) snyggt jobbat.

2009-04-16 @ 22:17:43
Postat av: AnnaN fran Washington DC

Haha han e harlig!! kan inte vanta fa traffa honom.. kanske i sommar.. vi kommer till sverige den 24 juni och stannar fram till 12 juli.. jag och grabbarna kommer att ta en trip till orebro.. om ni ar i stan, kanske vi kan ses... ;-)

2009-04-17 @ 15:31:55
URL: http://nordgold.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback