Året 2009


ÅRETS HÄNDELSE: Oscar åkte slalom för första gången. Vi var i Romme och trodde att vi skulle tillbringa mest av tiden i pulkabacken, men snacka om att ha fel. Det var häftigt! Och vi ser fram emot många skiddagar till 2010.

ÅRETS PROJEKT: Det har inte blivit något större projekt med huset i och med vi valt att använda vår lediga tid tillsammans med Oscar, men vi medger att vissa saker behöver bli färdiga, som till exempel lister och valven mellan kök och vardagsrum, så det blir en utmaning till 2010 att ta itu med dessa och vi har bestämt att fixa de här punkterna innan ett nytt projekt etableras (tak och badrum). Det måste vi se till att följa.

ÅRETS RESA: Jag måste säga Tokyo, Japan, även om det var i tjänsten. Riktigt intressant att besöka världens största stad. Bara det var en upplevelse. Och smaka på japansk sushi!

ÅRETS SLIT: Att vara lärare är inte alltid det lättaste, man vill lyckas med v a r e n d a lektion, men ibland är det inte alltid så lätt att få med elever på tåget och så har jag också varit extra trött i höst. Jag hoppas det ska bli lättare till våren.

ÅRETS PLAGG: Röd kappa från H&M.

ÅRETS BOK: En självbiografi om Christer Fuglesang. Vilken man!

ÅRETS FILM: "Män som hatar kvinnor" och "Slum dog millionare".

ÅRETS KÖP:
 Plasma tv- det var egentligen mer Marcus grej, men jag medger att det är mycket roligare att titta på en finare och större tv. Dessutom är det faktiskt lite roligare med HD, särskilt när man tittar på vackra rese,-och naturprogram. 

ÅRETS LYCKA: Oscar och Marcus förtjänar alltid den här platsen. Att lillkusinen Albin kom till de lyckliga föräldrarna Jessika och Lars är också en lycka att se. Att känna jag har fina vänner runt om mig som finns för mig under året är också en annan lycka jag fått känna extra mycket i år.

ÅRETS SORG: Att farmor inte längre finns på jorden. Det känns fortfarande väldigt konstigt.

ÅRETS FÖRÄNDRING: Oscars språk. Nu kan han miljoner ord och tecken känns det som.

ÅRETS ALEXANDRA: Har inte lyckats till en regelbunden träning. Känt av mer trötthet och tyngd men det ska jag försöka ändra på till nästa år. Varit en mycket lycklig mamma till Oscar. Vilken grej!

NÄSTA ÅRS FÖRHOPPNING: Det är mycket man hoppas. Det allra viktigaste, är förstås att alla nära och kära ska må bra och har det bra. Mycket kvalitétstid med familjen och kanske en utlandsresa?

Allt gott med 2010 önskar jag er alla från en vackert vinterklädd Lillån. Gott nytt år!

Kram Miss Fyrverkerier

Kommentarer
Postat av: pia

Mysigt att läsa! Love U käraste vän! puss

2010-01-01 @ 14:08:51
Postat av: Tove

Gott nytt år!!! Vad roligt att Oscar åker slalom, vi har börjat åka lite med Julius också (storebröderna också såklart). Jag kan tipsa om KVARNTORPSHÖGEN (kumla skidförenings backe). Mycket bättre och mysigare för småbarn än Storstenshöjden och nästan gratis!



Gott nytt år till er!!!

2010-01-01 @ 14:19:55
Postat av: Jenny

PUSS

Postat av: Malin C

Vilken fin sammanfattning om det förgående året som har hänt i ditt/ert liv! Mm... Jag tänkte minsann på dig när jag gick på en härlig solig vinterpromenad med Ebba idag. Vill träffa er mycket SNART!:) Ska vi se i vår kalender när det passar? Hörs via sms!

Kramar från oss

2010-01-10 @ 15:19:56
URL: http://steneborg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback