Världens bästa yrke?

Den senaste tiden har det kommit ett gäng "gamla" elever och hälsat på, och det är alltid lika kul! Eller så har man träffat dem på annat håll. Ni är varmt välkomna, så! Och så har man en mycket trevlig lärarkandidat som också råkar vara en gammal elev här hos oss. Det är ju en vanlig företeelse i en liten värld som vår att man råkar på varandra relativt ofta, men som min mamma alltid sagt: man ska alltid sköta sig för man vet ju aldrig vem man talar med.
Jag återvände ju själv till min gamla skola som nyexaminerad lärare, så det var nog tur att jag skötte mig ganska bra på gymnasiet för jag anade aldrig att min religionlärare en dag skulle bli min chef.

Tänk... När man är 67(-isch) och går i pension, hur många människor kommer man inte att ha lärt känna då, tack vare sitt yrke?

Det är ju helt galet..

Nu tillbaka till rättningen.

Kram Lärarinnan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback