Så där ja!

Julledigheten med den där nästan obligatoriska lärarförkylningen till trots njuter vi alla tre till fullo av tiden tillsammans och det är så vintrigt vackert ute. Vi bor ju som bekant alldeles bredvid skogen och det är nästan som en meditation att betrakta snöiga grenar från vardagsrummets fönster. Oscar har ritat till tomten. Han räknar med hjälp av sin spiderman chokladjulkalander dagar tills tomten kommer. Han har förstått att man bara fick öppna en lucka och äta endast en chokladbit varje dag. I morse utbrast han: BARA fyra dagar kvar!

Chokladkola har tillagats i köket igår. Lagom seg och god! Gravat lax i morse. Ingen stress här inte. Och det viktigaste är att julgranen är inköpt! Den står faktiskt i vardagsrummet alldeles framför mig. Till min lycka. Vi väntar tills det mörknar, och med juldoftande glögg i våra muggar ska vi klä på den. En bild på årets gran utlovas på bloggen.

Koziol gör roliga grejer. Lite retrokänsla får man när man tittar på deras produkter. Till exempel en våningsfat som jag tittat på länge men aldrig stoppat i min shoppingbag. Röd ska det vara, även om det finns i många andra fina färger, men i mitt hem så passar den där röda allra bäst. Visst, juligt just nu, men även övrigt av tiden på året. För några veckor sedan kom en vän hem till oss med den. I röd. Va? Visste hon?

Hur som helst så är våningsfaten perfekt för servering av småkakor, praliner, frukt och andra delikatesser. Man kan också ta isär i flera delar för att bygga ett mindre fat, eller för förvaring.



Kram Miss Koziol


Kommentarer
Postat av: Chris

Lärarförkylningen har slagit till här oxå, men här städas det och görs julfint ändå! Kom ut på landet på jullovet vet ja och titta på vår kalv som är en vecka idag :-) God jul på er!

2009-12-21 @ 08:30:43
Postat av: Inga

Förkylningen har slagit till här också - trots att jag är pensionär. Förklara det den som kan!!!

God Jul!!!

Kram

Inga

2009-12-21 @ 12:53:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback