Alfons Åberg




Oscar vill alltid läsa Alfons Åberg. Särskilt boken "God natt, Alfons Åberg". Vid varje sida avslutas med meningen "..men Alfons sover ändå inte". Då brukar Oscar skrika:

-SOVA NU!

Ja just det, men alltid är det något. Alfons vill kissa eller borsta tänder.

-SOVA NU!

Igår frågade han:

-VAR MAMMA?

-Ja, det är ju jag, lille gubben!

-VAR MAMMA?

- ja, här, jag är din mamma.

-NEJ. och då pekade han på Alfons. ALFONS MAMMA.

-Oj. ja. Bra fråga. Jag vet inte.

Jag är inte uppvuxen med Alfons, men jag vet att han har en lillasyster, Milla, så visst måste mamman finnas, men hon har aldrig nämnts i böcker, eller?

Kram Miss Åberg



Kommentarer
Postat av: Mio & Ira

ÅH så sött... Oscar är sååå smart!! :-) saknar er!!!

Postat av: pia

smart kille,precis som mamma;)

Vet inte, men tror mamman är död...kanske har jag drömt bara...

pussss och jag vill ses snart..

2009-02-26 @ 20:25:32
Postat av: Linda

Milla är Alfons kompis och inte syster....

2009-02-26 @ 21:26:26
Postat av: Tessan

Tjena!Du vet nog att jag läser men urdålig på att kommentera :S men iaf så älskade mina pojkarna oxå Alfons Åberg och dom döpte till en persontecken till A.Åberg :D pekfinger o prickar på ögonbryn :D..Sött se när dom tecknade så:)Och dom hade också frågat efter hans mamma men jag visste inte vart hon är :S lite knepigt att svara på det kanske finns på nätet :D.

Det var inte så mycket INTERNET då när min pojkarna var små, mest modem osv..haha.

Din Oscar är så söt!!Många varma kramar från snöiga Ume:)

2009-02-26 @ 23:10:12
Postat av: jojjan

ja, undrade också förut. har för mig vi får fantisera själv.. mm..

2009-02-27 @ 09:10:20
Postat av: Tanja

Jaa stämmer bara Milla och pappan e ju med..

Men inte mamman..Hon finns inte med i böckerna. Men har sett att kusinerna finns med och så farmor..

Det e bra bok Alfons Åberg ; )



2009-02-27 @ 13:02:14
URL: http://tancasjoe.blogg.se/
Postat av: Ausra

Hej! Jag har följt din blogg ett tag nu men aldrig lämnat nån kommentar. Jag ska bättra mig ;) Spännande att följa er söta pojke. Jag har själv en pojke som är 18 månader. Vet inte om du minns mig. Vi har träffats ett antal gånger i olika sammanhang. Ha en skön fredag!

2009-02-27 @ 13:28:44
URL: http://ullsmycken.blogg.se/
Postat av: Anonym

Var är Alfons mamma? (Undrar bl.a. Tina snart 4 år)

Det är ingen som riktigt vet ... Hon kanske är ute och handlar, är i tvättstugan, på semester eller så är dom skilda eller hon kanske till och med är död. Det är upp till var och en att själva fantisera om var hans mamma är.



källa:http://www.alfons.se/html/pyssel/pyssel_fraga.htm



hoppas du blir nöjd med svaret. :)

2009-02-27 @ 22:18:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback