Otroligt vackert ute idag

Oscar är fortfarande hängig idag. Vi var dock ute en stund och byggde upp en kompis i trädgården. Han ser ut som en snögubbe och ska vakta vår trädgård medan mannen i huset är bortrest. Han ska nämligen snart iväg till Umeå på en veckas handledarutbildning.


Pappa, Oscar och trädgårdsvakten Snögubbe.


Hej! Det är jag som är Snögubbe!


En snuvig Oscar


och här tillsammans med mamma och vår nya kompis


och snödropparna tittar också fram här i Örebro.


Jag ska därför den kommande veckan  vara en ensamstående förälder. Jag hoppas Oscar repar sig mycket fort nu. Jag har ofta ägt en tanke till de som är ensamstående förälder på heltid. Det kan verkligen inte vara lätt alla gånger att till exempel tvingas ta olika beslut ensam. Inte få stöd på en gång när barnen inte mår  bra. Att bli sjuk själv och ändå måste ta hand om barnen. En stor eloge till dem!

Kram Miss Snögubbe




Kommentarer
Postat av: Sofia

underbara bilder!!

Postat av: Elisabeth

Vad härligt! Ni ser ut att ha mycket mer snö än vad vi har här i aspudden;) Kram!

2009-02-08 @ 19:00:23
Postat av: Anonym

Härligt! Vi hann också mysa med snö i fredags innan det försvann. Suck...Hoppas allt går bra för dig att va själv med Oscar! Plus är att du får ta beslut själv snabbare utan att resonera med honom;) Vet ej hur det ska gå när mannen kommer in i mitt liv en vacker dag.Ho ho... Stor kram på er!

2009-02-11 @ 07:27:20
URL: http://helenjohansson.blogg.se/
Postat av: pia

Vilken fin snögubbe ni gjort!!! Och tur ni har haft lite vakt när M varit borta!

pusss

2009-02-13 @ 13:44:37
Postat av: Ira

SNödroppe!?!? härligt med så mkt snö som ni haft I röebro här nada snö på flera veckor bara snöregn sen borta hela tiden... Hoppas det gått bra att vara "ensamstående mamma" med en sjuk grabb... snögubben hjälpte er nog! :-) pusspuss

2009-02-13 @ 22:02:31
URL: http://misscokoris.blogg.se/
Postat av: AnnaN fran Washington DC

Oscar ar sa sot med hans roda kinder... Hoppas han mar battre nu?? har ni fortfarande sno???? Har finns INGA!!! trist!!!!

2009-02-15 @ 23:48:53
Postat av: cina törnblom

Precis...på tanke ensamstående föräldrar som får ta mer ork att ta hand om barnen som blir sjuka. Det är inte lätt men säkert en del får mycket hjälp av vänner o släkt om de bor nära. men är det långt ifrån beror det också på. Har upplevt det också så man borde egentligen inte klaga på det.



Bilderna var jättefina, naturlig o att ni hade trevligt ute bara koppla av o "leka"....snöigt var det minns jag också jaa..nu börjar det töa och man längtar till vår :)



Bilden på snödroppar va fina, ja jag tänkte ju inte på min stora kameran, jag anvädner mycket nu digitalkameran det vanliga enkla o snabbt ladda in men det går ju också med stora canon kameran..Va dåligt jag e på nu sista tiden att ta bilderna med den. Vi pratade faktiskt en dag att vi skulle gå ut o bara fota allting..Hoppas vi fortfarande kan gör det i vår istället för förra året :) Kram

2009-03-04 @ 22:04:39
URL: http://mimmimussepigg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback