Vår hemlighet

I förrförra veckan blev jag vansinnigt sugen på en godisbit. Jag visste vi hade lite lösgodis i överskåpet och gick dit för att plocka en, eller rättare sagt några, till mig. Medan jag prasslade i påsen var Oscar självklart snabbt på plats. Åh, kunde jag inte varit mer diskret tänkte jag. Oscar tecknade " VILL GODIS OCKSÅ JAG". Jag förstod att jag inte kunde ta en och inte låta Oscar få en. Jag beslöt för att ansluta i en hemlig pakt med Oscar. Jag tecknade till honom "SÄG INGET TILL PAPPA. BARA EN GODIS, OK?" Jaaa och så nickade han. Jag ropade på honom och sade "HEMLIGT, LOVA SÄG INGET TILL PAPPA" och så tummade vi på varandra. Bra.

Väl på plats i soffan skrek Oscar till pappa "TITTA GODIS" och gapade jättestort.

Nej.

Pappa var dock diplomatisk och svarade "NÄMEN HAR DU FÅTT GODIS?" och sneglade till mig med blicken som var ordlös men som löd följande: Tycker du det är smart att ge honom godis nu?

Mmmm. Jag minns så väl, innan vi fick barn kunde vi ha många fantastiska åsikter om barnuppfostran. Absoult inga kakor, bullar, saft med för mycket socker och godis på vardagar. Inga onödiga tvtittande- verkligen inte på dagtid. Inga mutor till barn. Ett nej är alltid ett nej.

Det är bara att konstatera att vi bara är två vanliga föräldrar som försöker göra vårt bästa varje dag.

Kram Miss Godis


Kommentarer
Postat av: AnnaN fran Washington DC

Haha kanner mig igen!! mina pojkar ar max godis alskare.. dom hor snabbt hur jag prasslar inne i skapet sa kommer dom i rasande fart!! fan tankte jag hur jag kan vara tystare?? Nej det funkar inte alls.. ok well...

2009-02-19 @ 14:09:42
Postat av: Tanja

hihi jag känner mig igen oxå. Nu är jag lite strängare och ger honom på lördagar. Självklart undantag typ kalas, hos någon..eller får besök..När Casper var 2 år gammal..gav honom godis ganska ofta..Kunde ej säga nej..för han var så söööt.

Kramm

2009-02-21 @ 19:36:53
Postat av: Britt

Ha ha... jaa barnen kan inte hålla tyst.. Känner igen när mina pojkar var yngre. Barnen är roliga.

Postat av: pia

2009-02-24 @ 10:34:06
Postat av: pia

hihi typiskt de ej kan hålla tyst:)

ja men ack så underbara föräldrar Oscar har! puss på dig min söta vän

2009-02-24 @ 10:35:02
Postat av: Sara, Nico & Alice

Hihi, jag fick mig ett gott skratt här! Vi får tänka efter två gånger nu när vi är föräldrar :-)

Kram kram från oss här i Skåne

2009-02-24 @ 22:57:31
Postat av: Charlotte

Jag vet att ni försöker så gott ni kan! Oscar har det bra ändå! Stor kram!

2009-02-25 @ 12:41:50
Postat av: Annie wehlin

Hahaha busig och gullig oscar är :D

2009-03-19 @ 20:36:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback