Året 2008

Jag föll ändå för frestelsen att skriva en årssammanfattning. Egentligen hade jag tänkt slopa det i och med jag skriver blogg och på så sätt finns det ju noterat om vad som hänt under 2008 även om det mesta är vad som hänt på det privata planet och mycket har ju handlat om Oscar. Men om man gör det till en vana kan det vara roligt att läsa årssammanfattningar, så jag startar med 2008.





ÅRETS HÄNDELSE: Flyttning till vårt nya hus i Lillån. Det var så stort.

ÅRETS PROJEKT: Rivning av fyra väggar i vårt nya hus så att vi fick en öppen planlösning och det var det bästa vi har gjort med huset. Man läser ofta nu att det är så ute med öppen planlösning, ja mycket möjligt, men hos oss är det hjärtat i huset. Det fina med den är den visuella aspekten vi har från köket och vardagsrummet. Vi kan hela tiden vara tillsammans med Oscar som leker medan vi lagar mat till exempel.

ÅRETS RESA: Faktiskt så har det inte blivit någon längre resa för oss, men vi kom hem från USA i januari där vi firade jul och nyår med Royals. Falkenberg och Öland var mycket bra inrikesresor i somras. Danmark och Irland med jobbet.

ÅRETS SLIT: Renovering i huset innan vi flyttade in. Marcus jobbade dygnet runt i typ två veckor.

ÅRETS PLAGG: en häftig skjortklänning i ett spännande mönster i grönt, köpt i Damnark.

ÅRETS BOK: Steig Larssons böcker!

ÅRETS FILM: Här måste jag fundera. Härmed avslöjar jag också att jag ofta nickar till. Tyvärr.

ÅRETS KÖP: Pappelina matta i hallen! Är så glad för den!

ÅRETS LYCKA: Oscar förtjänar den här platsen, delad med Marcus. Vi har verkligen fått pröva på hans trotsperioder, men är verkligen ett riktigt lyckopiller som gör oss så glada och lyckliga.

ÅRETS SORG: Jag har funderat och funderat. Men kommer inte på något. Jag hoppas verkligen jag kan säga samma sak nästa år.

ÅRETS FÖRÄNDRING: Husägare med allt som det innebär. Vi har fortfarande inte grepp på  vad allting kostar, så vi är lite nervösa vad gäller ekonomin, men än så länge har det gått bra.

ÅRETS ALEXANDRA: Tränat mindre, så det ska bli en ändring på till 2009. Trivs med livet.

NÄSTA ÅRS FÖRHOPPNING: Vi ska byta tak och hoppas på total badrumsrenovering. Men det allra viktigaste är förstås att alla nära och kära ska må bra.

Kommentarer
Postat av: Ira å Mio

Fin årskrönika! kram

Postat av: Justyna

Gillar din årskrönika-manér! :) Kram

2009-01-09 @ 18:13:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback