Ödets ironi

Vad är detta? Precis lagom när vi passerat 48 timmarsgränsen slog han till. Igen. Och det var ingen spottloska vi pratar om. Inte.  Vi till och med lämnade honom hos vänner för att komma iväg och träna en stund igårkväll, jag och Marcus. Oscar var så glad att få slippa hemmet ett tag och var hur pigg som helst. Nu känner vi oss väldigt dumma. Tänk om han ändå hunnit smitta familjen som bara ville vara snälla och ställa upp för oss?

Han verkar verkligen inte sjuk däremellan alla spyor, har hur mycket energi som helst och äter normalt, så jag börjar fundera på om det är något han inte tål, eller så är det någon bakterie som spökar hos honom. Normala magsjuka människor brukar verkligen inte vara sugna på mat, eller hur? Jag tänkte det kankse var annorlunda hos barn men där har jag kanske fel? Ni förstår, vi har verkligen varit förskonade från sånt. Jag umgicks med två vänner i lördags och bland alla samtalsämnen vi hade kom vi in på VAB, barnsjukdomar och kräkningar. Jag deklarerade bara så där, utan skryt, att Oscar verkligen varit ett friskt barn. Det är så sällan vi måste "vabba", och sen vad gäller kräkningar sade jag något i stil med att jag nästan inte vet vad det är eftersom Oscar nästan aldrig behövde göra det. Det var ju sant tills....Så, vad är detta? Vill någon straffa mig för det? Är det ödets ironi?

Kram Miss Tvätterska

Kommentarer
Postat av: Anonym

I ena inlägger skriver du om sushi och någon bakterie jag redan glömt namnet på - långt var det iallafall - som barn bör undvika. I nästkommande inlägg skriver du om Oscar som spyr åt alla håll och kanter. Jag vet inte, men finns det en koppling?



Hur som helst, hoppas jag verkligen att det är något kortvarigt och diggar Oscar som trots eländet behåller humöret mellan varven ;)

2009-01-30 @ 19:55:10
Postat av: Maria No

Glömde "signa" i förra inlägget - det är jag, mno!

2009-01-30 @ 19:56:16
Postat av: Anonym

Ajdåå!! Som det verkar ut är det ngt han inte tål? Magsjukan är ju att man måste vara sååå matt och slö och ont i mage.

Man ska inte prata för mycket om såna saker i samband med - " Det händer inte mig "..Hrrmf! Jag vabbade på måndagen efter det med E pga magknip.

Hoppas det lugnat sig nu? Krampuss

Postat av: Inga

Så härligt att du skrivit lite på bloggen, men hoppas att Oscar blir av mitt sitt "kräk". Vi kom hem i fredagskväll från två veckor i Västindien och kunde få lite uppdatering om vad som hänt hos er.

Duktigt med er träning!

Kram

Inga

2009-02-01 @ 16:09:53
Postat av: Simone

Hej!

Du fick en utmaning av mig, kika in i min blogg!Kram:)

2009-02-04 @ 11:20:13
URL: http://moon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback