Tillbaka....

....till ruta ett.

I lördags kräktes Oscar lite, och sedan natten till söndagen, men var hela tiden vid gott mod. Han var också relativt pigg och energisk, men vi tog som en ren försiktighetsåtgärd och såg till att han kunde vara hemma igår med mormor medan vi arbetade. Man brukar önska på dagis att man ska vara hemma med barnet i minst 48 timmar efter sista kräkningen. Sagt och gjort, och vi gjorde bedömningen vid middagen igår att Oscar var redo för dagis igen. Trodde vi.

Vid läggdags så var det dags tyvärr. Och det ordentligt. Det bokstavligen sprutades till alla håll. Mina händer spretsade till alla håll och jag visste ögonblickligen inte vad jag skulle göra. Men när det var över så fick han bada till hans stora glädje. Efter badet var han som vanligt igen och frågade efter choklad. NEJ. Men det fick bli lite blåbärsoppa och banan istället.



Nu tittar han på Nicke Nyfiken och jag och Marcus ska avlasta varandra idag med våra lektioner och uppdrag så det ska nog gå bra.

Nu är det 36 timmar kvar. Typ.

Kram Miss Städerska

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Hej! Gud vad jobbigt, stackars er! Magsjuka är ju något av det värsta som finnns;) Hoppas att du och Marcus får hålla er friska i alla fall!

Kram E och A

2009-01-27 @ 11:41:51
Postat av: Lovisa

Nej, nej, nej, nej!!!! Vad typiskt...jag tycker att var och varannan man pratar med har haft eller har magsjuka. Men det är väl sådana tider nu, tyvärr. Hoppas du och Mackan får hålla er friska. Det blir att knapra vitpepparkorn och sprita händerna (det gjorde vi som några galningar nu när Alva var sjuk!) Hoppas Oscar mår bättre nu. Kram Lovisa

2009-01-27 @ 21:20:41
Postat av: Anonym

Vitpeppar?? W H I S K Y stavas det!!

2009-01-27 @ 21:31:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback