Dagens konstaterande

Fint.

Jag ska inneha sittande ställning ett halvt dygn på lördag och tänkte att eftersom jag nått en aktningsvärd ålder och varit gravid ska jag då vara förberedd genom att införskaffa stödstrumpor till en lång flygresa. Sista gången jag flög fick jag elefantfötter. Det måste bero på dessa två ting. Någon annan bättre förklaring till denna åkomma kan jag inte finna.

Ok.

Hittade ett par svarta knästrumpor på apoteket i min storlek. Väl hemma läste jag på förpackningen. Ah. Det ska finnas med två olika bredder. Det är ganska känt att jag har megastora vader. Okvinnliga sådana dessutom. Jag förstod att jag tog fel. Läste vidare på förpackningen där det även fanns en tabell över mått på ankelns minsta omfång och även vadens största omfång.

Ah.

Inte ens med den större bredden till den storlek jag behöver räcker. Vidare läser jag längst ner på förpackningen att vid stora avvikelser får man ta strumpa med öppen tå.

Ok.

Jag behöver inte vara sexig på planet, men det här känns väldigt roligt. Jag funderar på om inte mina okvinnliga vader är mer funktionshandikappat än min dövhet?


Kram Miss Stödstrumpa

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Nu blev jag nyfiken! Vart ska du/ni flyga någonstans?:) Kram Elisabeth

2009-11-04 @ 22:18:43
Postat av: Fia

Skönt att inte bara jag som har kraftiga vader, jobbigt och hitta snygga stövlar, får nästan ta större storlek för att kunna ha stövlarna, men då sitter de inte bra pga för stort... Hittar jag något som passar, så chansar jag inte och jag köper dem direkt.. :)

Kul att du ska resa! Vart?



Ha det bra. kram

Postat av: Ira

GAPSKRATT!! haha. jaa stödstrumpor är förbannat jobbigt.. även om man har rätt stl behöver man HJÄLP att få på den och av den också... värst är på pappa då får jag o mamma V E R K L I G E N kämpa och kämpa och slita på och av den. förbannat jobbigt... liiiite enklare på oss själva men usch... tur man inte flyger långt så där jätteofta precis.. men det hjälpte mkt när vi åkte till kina o thailand.. finfina pigga fötter ben vad när vi gick av planet :) testade åka utanbåda ggr till usa och då hade jag trötta ben o svullna, svårt få in fötterna i skorna... puss trevlig resa

2009-11-04 @ 22:56:13
Postat av: malin

haha, igenkänningsfaktorn var hög när jag läste ditt inlägg. stövlar är i princip omöjliga att hitta. trevlig resa! :)

2009-11-05 @ 09:38:54
URL: http://mallie.blogg.se/
Postat av: Inga

Hej!

Lycka till med stödet och flygresan till Japan.

Tänkte själv pröva stödstrumpor när vi flyger till Thailand. Har faktiskt aldrig använt detta trots min ålder :-)

2009-11-05 @ 15:10:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback