Now...

..I am back! Bloggen har nästan förtvinat i sommar, jag vet. Men jag skriver normalt inte när jag har semester på riktigt. Då är det liksom off även om jag inte tycker det är jobbigt att skriva. Tvärtom. Tillgången till en dator, tid, prioritering och vilja är faktorer till skälen för uteblivna inlägg i sommar. Kanske blir det en ändring till nästa sommar. Kanske inte.

Vi har återgått till väckarklockarmorgnar nu. Inte roligt, det kan jag säga. Vi har varit otroligt bekväma med lååånga sovmorgnar. Till och med Oscar sov till nio i princip varje morgon. Frukost vid tio, ibland elva. Vi har tillbringt två vackra veckor på västkusten. Havet in my heart! Jag bara älskar att vara där! Sedan avslutade vi ledigheten med hemester i två och halv veckor, och faktiskt har vi aldrig varit hemma så mycket som i år, och det var riktigt skönt. Lister på plats. Jo, det är sant. Inte på valven dock, men hela taket på bottenvåningen. Listerna till valven är åtminstone färdigmålade så nog ska dessa vara fastskruvade lagom till jul.

I sommar har jag hittat en skånsk, eller rättare sagt en "vittsjöisk" kökslampa som jag förälskat mig i. I röd förstås. Retro. Från 1972.
Se hela bilden


 




En Luxuslampa utan den undre kupan hänger nu i vårt hem


Nu ska jag koppla Operation Övertalning till mannen, för lampan gör sig till mycket bättre med ett runt vitt bord eller hur?  Troligen måste jag också koppla på tålamodet men än har jag inte tappat hoppet och en bild på lampan, och förhoppningsvis det vita runda bordet utlovas på bloggen inom snar framtid. Kanske lagom till jul?


En sommarpojke


En slängpuss

Smack

Krabbfiske



Ett mysigt kusinmöte

Havet i vårt hjärta


Kram Miss Krabba


Kommentarer
Postat av: Inga

Hej!

Skönt att ni haft det så bra vid havet. Det syns verkligen på de härliga bilderna!!

Jag förstår att det varit trögt att komma igång efter alla sköna morgnar, men håll ut!

Trevligt att höra om listerna, vi saknar också några :-)

Kram

Inga

2010-08-22 @ 12:10:57
Postat av: Jennyi

Vad kul, nytt inlägg i din blogg också! :) Snygg lampa, har även sett C's fina lampfynd! Hörde om Oscars gipsade arm... Vi hade också gatufest här på gatan i lördags och även då hoppade Lovisa i studsmattan hos en granne tillsammans med några andra barn. Vi var väl inte så jätteförtjusta i det... ja, se vad som kan hända! Var Oscar ensam eller hoppade fler samtidigt på mattan? Hoppas han repar sig snabbt! Kramis

Postat av: Charlotte

Tack igen för härliga sommardagar tillsammans med er på Bästkusten! Kram och kärlek till er tre!

2010-08-25 @ 18:23:52
Postat av: Di

Härliga bilderna!! Kram Di

2010-08-27 @ 21:39:26
URL: http://andijo.blogg.se/
Postat av: Malin P

Måste kommentera, läser härinne ibland. Fina bilder och söt gosse ni har också. Måste berätta att ni skaffat en fin lampa från Luxus. Min farbror jobbar nämligen där i fabriken i Vittsjö! Hehe... en anrik firma som troligen snart läggs ner gissar jag. Robin hälsar från ett hörn. Må så gott!

2010-09-05 @ 18:48:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback