JAG ROPADE JU PÅ DIG!

Häromdagen städade jag på övervåningen. Oscar var på bottenvåningen och försökte dammsuga. Eller diskade.
Plötsligt kom han till mig halvnaken och nästan färdiggråten.

Jag blev lite rädd, böjde mig ner och frågade:

-Vad har hänt?
-JAG BAJSADE OCH SEN ROPADE JAG PÅ DIG. MEN DU KOM JU INTE.

Åh min Oscar.

-Men du vet, jag hör ju inte när du ropar, du måste säga till mig innan du går på toa så skulle jag självklart komma och hjälpa dig.

-MEN JAG ROPADE JU PÅ DIG.

-Jag vet, men jag kan inte höra dig. Pappa är inte hemma. Du måste säga till innan. Kom ihåg det.

-JA. OK. INTE ROPA DIG. NEJ. DINA ÖRON SÖNDER.

Ja, dom funkar ju inte. Nu är jag bergsäker på att två nya hörapparater som snart kommer i min ägo kommer att göra nytta. Hur mycket vet jag inte, men jag är inte helt främmande att testa mig fram. Varför inte?

Kram Miss ÖRA


Kommentarer
Postat av: Ira & Mio

Åhh lille Oscar.. inte lätt vara liten och sitta o ropa!! mitt hjärta brister när jag läser det här.. hihi plutten lillen!! trevlig helg puss på er från oss

Postat av: Anonym

Lille Oscar... Det känns som det vore min systerbarn Ludde!

Ludde sade att jag skulle till doktor och laga mina öron i somras för att mina öron va´ SÖNDER!

Ha det gott i snökaoset!

2010-02-20 @ 11:25:00
URL: http://lillaparistjej.blogg.se/
Postat av: pian

Men lilla hjärtat då...inte lätt innan de förstår till fullo. Blir otroligt spännande att se om hörapparaterna blir till nytta..jag tror det! Puss på dig och hoppas ni inte är alltför insnöade!

2010-02-20 @ 17:59:48
Postat av: pian

Men lilla hjärtat då...inte lätt innan de förstår till fullo. Blir otroligt spännande att se om hörapparaterna blir till nytta..jag tror det! Puss på dig och hoppas ni inte är alltför insnöade!

2010-02-20 @ 18:00:20
Postat av: Lovisa

Men lille skrutten :o) Samma sak hände väl på festen va? Att han satt och ropade på dig inne på toan?



Vad spännande med hörapparat. Blir det en "pimpad" eller en neutral??



Kram

2010-02-20 @ 18:08:18
Postat av: Lotta

Åh - stackars er båda! Att mamma inte hör när man ropar förtvivlat, är ju så jobbigt - och att vara en otillräcklig mamma är ju också hemskt jobbigt!/Men allt är ju känslor och de brukar vara övergående som tur är/Allt gott/Lotta -din gamla dramalärare

2011-01-20 @ 20:19:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback