JO! Tiger finns här!

Oscar tycker inte det är roligt att gå och lägga sig. Han tycker nog det är lite mysigt med sagostunder, men sen brukar han försöka hitta på saker för att slippa sova.

-JAG ÄR HUNGRIG.

-JAG ÄR TÖRSTIG.

-JAG VILL BARA HÄMTA HUNDEN.

-JAG SKA BARA TA AV MIG BYXOR.

-DET ÄR SÅ VARMT.

-KAN PAPPA KOMMA OCH SÄGA GODNATT IGEN?

-LAMPAN KAN VARA TÄND FÖR DET ÄR MYSIGT ATT TITTA PÅ DIG, MAMMA.

-JO, LEJON FINNS HÄR.

Ja, ni förstår, det blir en hel del diskssioner fram och tillbaka och det slutar med att jag säger lite så där strängt:

-NU måste du sova!

som ikväll efter några goda försök att hålla sig vaken säger Oscar:

-JO DET FINNS TIGER HÄR.
-Nej Oscar, det finns inga tigrar här i rummet, det vet du.
-JO. JAG HÖR DEN.
-Jaså, men tigern bor inte i huset. Inte i Sverige heller (han vet vad Sverige är tack vare OS).
-JO. JAG HÖR TIGERN. DU HÖR INTE. DU VET INTE.
-Oscar, det räcker nu. Tigern finns inte. Sov nu.
-MEN MAMMA, JAG RÄDD. JAG HÖR TIGERN. SANT. DET ÄR SANT.

Kram Miss Godnatt


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Det är alltid lika roligt att läsa om dina och Oscars pratstunder;) Barn är ju så himla roliga:) Kram

2010-03-02 @ 20:48:05
Postat av: AnnaN fran Washington DC

Haha Oscar ar for harlig. Maste ju traffa grabben!!! Ja kanner igen med mina pojkar.. dom hittar alltid pa olika saker for att slippa sova.. suck!!!

Postat av: Inga

Hej!

Oscar är härligt och tänker mycket. Ni kan väl leta reda på Tigern tillsammans i rummet - för du ser ju och det vet Oscar!

Kram

2010-03-03 @ 18:16:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback