Höstfiske

Nu är det glest mellan blogginläggen, tyvärr. Att studera på C-nivå tar sin tid. Det är bara så, men jag tycker det också är kul och spännande. Faktiskt. Historia kan vara kul! Det ni! Och tragisk. Det finns mycket som är mörkt i den svenska historien, men inte minst vår egen. Och det behövs verkligen forskning på dövundervisning, teckenspråk och med/om döva. Det som finns är mest av den medicinska karaktären dvs läkare och öronexperter som har skrivit om döva, men  dövhistoria tycker jag handlar inte bara om ickefungerande öron utan så mycket annat. Social kontroll, kultur, språk och samhälle till exempel. Nåväl, efter besöket på riksarkivet har jag förstått att det är... enormt mycket som vi inte förstår. Och kommer inte att göra det heller. Och jag har bara tio veckor på mig att åstodkomma något med en uppsats. Jag måste verkligen avgränsa mig och det är ett stort dilemma för mig på nätterna. Vad f-n ska jag välja? Varför motarbetade SÖ (skolöverstyrelsen) teckenspråk som undervisningsspråk på 70-talet? Är det tillräckligt spetsigt? Jag vet inte.

Nåväl, medan jag studerar passar Marcus på att ta lillgrabben på fisketur. Det är bra det.





Kram Historikern

Kommentarer
Postat av: Inga

Hej!

Förstår ditt dilemma och håller med om de dövas histora - som är väldigt mörk. Svårt att förstå med den kunskap vi har idag.

Härligt att killarna sticker iväg på fisketur - och vilken fångst sedan!!

Kram

2010-10-06 @ 15:45:15
Postat av: Charlotte

Stora fina pojk! Lycka till med studierna! Du fixar det! Kram!

2010-10-23 @ 11:27:48
Postat av: Jocke

Bra jobbat Oscar! Vilken fångst, förstår att farsan din e stolt;)

Heja!

2010-11-17 @ 10:48:20
Postat av: Hanna

Hej! Jag tänkte passa på att önska gott nytt år och tipsa om min blogg som du hittar på http://wordsbyme.se. Där kan du läsa om mitt 2010, mina senaste shoppingfynd, vad som hänt i bloggvärlden under året osv.. Ha en trevlig kväll!

2011-01-02 @ 20:48:51
URL: http://wordsbyme.se
Postat av: Nathalie Nyrén

söta bilder! Lust att följa varann via bloglovin? :)

2011-02-11 @ 11:50:09
URL: http://nathalienyren.blogg.se/
Postat av: Ingemar Monica Bergström

2011-04-09 @ 20:00:52
Postat av: ingemar Monica Bergström

Hej

OjOJOJOJ " Det börjas i tid det som krokigt ska bli". Hoppas allt väl med er och studierna. Här tar vi en dag i sänder. Mycket nu i skolans värld. Kramar till er alla.

Monica Ingemar

2011-04-09 @ 20:05:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback