Bloggen

Det främsta syftet med bloggen är ju att föreviga lillgrabbens utveckling och framfart i livet, men också för att minnas stunder, tankar och upplevelser i mitt och vårt liv. Det är det den finns för och jag bloggar ju för min egen skull, men jag bävar för att sonen en dag ska ogilla att jag skrivit så mycket om honom. Disponerat honom så mycket, och kommande lillebror, eller lillasyster. Det är sånt som jag kan gå omkring och grubbla. Till och med på nätterna. Ibland våndas jag- men jag hoppas att han och lillsyskonet istället uppskattar det jag skrivit och visat kärlek till mina barn. Och läser man gamla inlägg inser man att mycket roligt har skrivits och jag är väldigt glad för dessa rader. Marcus är väldigt försiktig med vad som skrivs särskilt nu när han nu utbildar sig till ett nytt yrke, och jag känner att det måste fungera för honom också då han är en del i familjen. Jag väljer alltså mina ord, men jag älskar fortfarande att skriva.  
 
Man kan fråga sig om man måste göra det offentligt. Jag vet att man kan lösenordskydda bloggen, det gör ju många vänner till mig redan nu men på något sätt känns det att bloggens ursprungssyfte inte upprätthålls då.

Det är svårt, men jag väljer nu att skaka av mig dessa tankar och tänker så här att mycket jag skriver är ju ointressant för de allra flesta av er. Släkt och vänner tycker nog det är kul att läsa, och förhoppningsvis lillgrabben om ett par, tre år.

Snart blir Oscar storebror. Världens bästa. Och jag tror honom. Vem är det som finns därinne? Det vet vi inte. Än. 25 dagar kvar. 98% i min omgivning tror det är en kille till. Mmmm. Kanske. Oscar önskar sig en lillebror. Eller en storasyster. Vi har förklarat att det sistnämnda inte går. Han svarade: Jo, försök.


Jag och min mage


Vem är du som ska komma till vår lilla familj?


Snart tvåbarnsmor. Äntligen!

Kram Miss Gravid


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Vilken fin mage:) Kul att bloggen är uppdaterad! Stor kram från mig och Andreas!

2011-07-07 @ 21:18:45
Postat av: Anonym

Underbart...vi längtar oxå. Kram

2011-07-08 @ 02:19:09
Postat av: Malin

Spännande att det inte är så lång tid kvar! Härligt med oscars tankar, påminner om min syster för hon önskade sig en storebror när hon var liten. Svårt när man är äldst ;-) all lycka till er! Kram

Postat av: Inga

Alexandra - så roligt att du bloggar igen. Det är verkligen efterlängtat. Har just kommit hem från målarkursen på Gotland.

Kram

2011-07-10 @ 16:26:38
Postat av: Addie

Underbara bilder på dig och magen och jag gillar den sista bilden bäst. Kram och lycka till

2011-07-15 @ 22:03:26
URL: http://addiswa.blogg.se/
Postat av: Sarah

Jag har haft samma dilemma men å andra sidan är det verkligen roligt att läsa gamla inlägg som man skrivit på bloggen. Snart kommer lill*n ut och det ska bli spännande! :) Vackra bilder och det skriker SVENSK SOMMAR på bilderna! Stor kram!

2011-07-19 @ 12:10:23
URL: http://q86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback