Praliner

Praliner

Hej vänner,

i väntan på bilderna från Rio känner jag att jag visst kan skriva om annat under tiden så att folk åtminstone får veta att min blogg lever (!)... Det är helt lungt, Helena, jag är också minst sagt en upptagen människa.

Jag har följt debatten på JKs blogg och jag är i linje med Jenny S åsikter. Jag tycker att man ska ta det med en nypa salt, precis som man ska göra med andra skämt om t.ex. homosexuella. Det handlar mycket om att hitta en bra balansgång och veta var man står.

Idag är det fredag. Vet ni vad som finns i mina tankar... Choklad!

När man pratar om fin choklad så tänker många på mörk choklad, och det är rätt: Fin choklad är mörk choklad. Däremot väljer många "chokladexperter" choklad med så hög andel kakaomassa som möjligt men jag föredrar faktiskt 75% istället för över 80. Det ska liksom smälta i munnen och ge en förförisk eftersmak... Att man sedan skulle kunna bli smal om man äter ren choklad låter ju finfint, men hos mig fungerar det tyvärr inte.

Det är dock uppiggande för mig att äta choklad och verkligen NJUTA, det innehåller antioxidanter, kalcium, protein och sådana bra saker men vad är det som SMAKAR just choklad? Man behöver inte veta allting. Det är bara att njuta och det tänker jag göra i helgen.

Trevlig helg och jag saknar många av er!

Alexandra

 


 

 



Kommentarer
Postat av: cokoris

Tar ett paus i flytten nu :-) jaa mmm chocklad- gottigott.. :-)

Lider med dig, trist du måste betala tillbaka på skatten. låter inte så kul nu när det finns andra roligare saker lägga pengarna på!

Syns snart! PUSS ha en skön helg, själv ska man bara flytta :D

2006-03-31 @ 16:55:54
Postat av: Lina

Hihi jag tänker på träningslägret och en viss Alexandra som inte ville smaka mitt mjölkchoklad eftersom mörkt choklad minsann var godare....fast visst tog du dig en smakbit senare ändå! ;-)Kram på dig!

2006-04-01 @ 10:52:20
Postat av: tess

*pinsamt* att man ej slog en signal / smsade när man ändå var i örebro förra helgen. ;) men det var alldeles för mycket veckan innan (hade gäster från usa) och sen inspirationskväll på fredagen för att på lördagen bara ta det lugnt o sen åka hem till sthlm igen. puh.. men jag är i örebro 22-23 april (sm innebandy) och DÅ ska vi ses, eller hur?
saknar dig verkligen! :-) pussar i massooooor

Postat av: jennyk

Chocklad.. Jag får ta och testa chockladen du nämnde, att enbart läsa din beskrvning fick bli mig riktigt sugen på chocklad! Fast vit chocklad är i särklass det absolkuta bästa jag vet! Saknar dig

2006-04-04 @ 08:48:44
Postat av: Askungen

chocklad chocklad chocklad!

2006-04-06 @ 09:54:56
URL: http://isabelengwall.blogg.se/
Postat av: Anonym

gravid?

2006-04-20 @ 18:57:19
Postat av: Alexandra

Vem undrar???

2006-04-20 @ 22:44:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback