Stans bästa semla II

Där ser man! Det var inte svammel från min sida. Idag kan man läsa i aftonbladet att man hittar den godaste semlan på Fröken Brogrens konditori.

Här kommer ett citat från aftonbladet.se

Efter en hård match med många läsarmejl är en vinnare korad i semmeltävlingen i Örebro – Fröken Brogrens konditori.
  – Jag är inte jätteförvånad, säger Caroline Gärskog, delägare i koditoriet.
    Många läsare har skickat mejl till aftonbladet.se och tipsat om sitt favoritställe för semmelfrossa.
  I ett av mejlen beskrivs vinnaren som den "....absolut bästa semlan och det trevligaste bemötandet.”
  – Det var roligt, säger Caroline Gärskog.
  Men hon säger att hon inte är jätteförvånad.
  – Vi får höra varje dag att vi har så goda semlor.
 
   Hemligt recept

  Hon tror att duktig bagare och bra produkter är de främsta förklaringarna till framgången. Men hur semlorna bakas vill hon inte avslöja.
  – Bagaren har ett hemligt recept. Det är nog det som gör att de är så goda.
  På tisdagen är den stora dagen. Och på Fröken Brogrens har man tagit in extra personal och beställt extra ingredienser.
  – Vi har precis varit och hämtat 140 liter grädde som vi kommer göra av med under tisdagen.
  Mellan 2500 och 3000 semlor räknar Caroline Gärskog med att sälja på fettisdagen.
  – Det kommer att vara ett hårt tryck, säger hon.


                                                                                                                                                 Maria Soläng

Givetvis har jag ätit en semla idag hos en god vän, och givetvis var det inköpt hos Fröken B. Idag har jag tränat på Friskis och Svettis, ett pass som heter skivstång och jag tog de lättaste vikterna och ändå kändes det ordentligt. Oj. En kvinna framför mig hade 15 kg på vardera sida (själv hade jag futtiga 2,5). Det var också första gången jag tränade själv utan Oscar, och det var himla skönt. Jag var inte ens orolig, för Marcus är ju en hejare på att ta hand om Oscar. Det blir nog fortsättning varje tisdag och vips så kan jag ta 15 kg.. Visst...

Kram fettiskvinnan

 

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad skont med traning.. det lar jag behova.. nu har et blivit varmare sa det ar skonare att promenera.. det var saa svinkallt lange har i dc!! Smile.. kramar

Postat av: Maria

Mmmmmums! Måste verkligen få prova deras semlor!Undrar om de slår Stockholms femstjärniga konditori, Gunnarssons på Götgatan. Själv så tycker jag att vårt lilla konditori i huset är bäst på semlor! DE har bakats med kärlek. Att jämföra olika semlor har blivit en kul februarihobby, eller hur?:) Härligt att se att ni alla mår bra! Många kramar!

2007-02-22 @ 09:18:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback