Stans bästa semla....

.....finns på
48225-52

som ligger på Karlslundsgatan. Det är familjens absoluta favoritfik. Oscar har redan besökt där flera gånger. Minst en gång i veckan. De har urrrgoda semlor, definitivt stans bästa. Ok, vi erkänner att vi ej testat andra ställen som också serverar semlor i år, men när man smakar på Fröken BroGrens så är det avgjort. Direkt.
Jag beställer nästan alltid fralla med leverpastej och avslutar med en semla. Att stället ägs av två trevliga tjejer är förstås ett stort +. Vi är nog lite stammisar där och kommer att vara det så länge det finns kvar.

48225-53

                                                                       Så här ska det se ut när jag fikar.

Fröken BroGrens har öppet bara på vardagar och det är nog kanske lite tur. Fast jag är en sann livsnjutare, och skulle aldrig kunna tänka mig banta för det finns så mycket gott i livet att ta vara på. Men det är klart att man vill trivas med sin egen kropp och det har varit lite jobbigt i samband med graviditeten att inte kunna komma i sina favoritjeans så fort. Men min filosofi är att det tog 9 månader att gå upp så tar det minst 9 månader till att gå ner. Amningen gör ju sitt och nu har jag bara 6 kg kvar till den vikten jag hade före graviditeten och det har "bara" gått 3 månader. Hejja Heejja!


Trevlig helg och kram

Miss Semla



Kommentarer
Postat av: Anna Y

E en semla-freak därifrån med!;)

2007-02-09 @ 12:16:28
Postat av: Cokoris

MUms mums,, det var väl där vi sågs en gång och åt frukost?? deras semla har jag inte provat .. men låter gott- är en semla fans jag oxå! kram

Postat av: Sofia

mmm din livsfilosofi är så rätt så rätt! har inte ätit nån semla än faktiskt, sparar mej tills semladagen ;) ha en skön helg! *krama om hårt*

2007-02-09 @ 20:49:20
URL: http://sosia.blogg.se
Postat av: Karin

Hej, Alexandra! Jo du, det är ett frestande ställe, det vet jag. Men akta dig! Förr i världen hade vi Danska Wienderbageriet på Mårtensgatan. Det var omöjligt att undvika på hemvägen, och de kilona brottas jag med än i dag, ca 40 år senare.
Så gott att veta, att du och din lilla familj har det bra. Sköt om Oscar och ge honom en kram från din gamla "fröken", Karin

2007-02-12 @ 13:57:39
Postat av: Cokoris

hur har babysimmet gått sen dess, tycker Oscar det e lika kul.. är han medveten om de andra bebisar? nyfiken.. puss kram

2007-02-12 @ 17:13:30
URL: http://cokoris.blogg.se
Postat av: Pia Nygårds

Mums, har inte ätit någon semla ännu. Är ju inget freak men det brukar ändå slinka ner en eller två. Du och jag får ta en fika där med varsin semla snart!
stor kram till dig och fina famlijen!
puss

2007-02-12 @ 18:22:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback