Pass!!!!

Hej!

Igår kom Marcus hem till lunch och vi småpratade lite om sommaren. Marcus är sugen på att bila lite i Europa men Norrland lockar också. Plötsligt sade Marcus: PASS! -vadå, vi har ju pass båda två svarade jag lite förvånande. -Men Oscar! Vi ska ju till Riga om exakt 13 dagar menade Marcus. Behövs pass i Lettland?

Väl på plats på polishuset visade det sig att det var i grevens tid vi kom dit! Det behövs verkligen pass till Lettland och Oscar ska därför få sitt första pass om några dagar. Lite svårt var det att få honom på foto, men efter typ 15 försök med fåniga miner, klirr av en nyckelknippa och en papegoja (mjukis) gick det vägen.

Jag funderade lite hur jag kunde glömma sånt, jag som rest mycket och varit på många ställen i världen borde ha bättre koll på sånt. Jag såg det här skrivet på ett reklamblad som jag tyckte var bra:

"En mamma är egentligen bara en flicka som har råkat bli stor"
Alice 7 år

Så, Riga, snart kommer vi!

Kram Miss globetrotter (eller???)

Kommentarer
Postat av: Anna Maria Y

Lettland om 3 veckor? Jag ska dit till estland - tallinn med gubben.. skönt att komma härifrån eller hur!?

Postat av: Sofia

hihi tur att ni kom på det! vi måste 3g:as snart, hann ju aldrig prata klart i söndags! saknar dig vännen! kramkram

2007-05-04 @ 21:31:38
URL: http://sosia.blogg.se
Postat av: Maria och Ofelia

Kram! Ja, vad har man pappor till? Det är ju meningen att de ska hjälpa till inklusive att komma ihåg saker.:) Ha en riktigt skön helg! Många kramar från oss!

P.S. Cool frisyr! Härligt att du vågade!

2007-05-04 @ 23:16:36
Postat av: Cokoris

Sicken vilken tur nån tänkte på pass så att ni kommer iväg! kram

2007-05-06 @ 11:18:41
URL: http://cokoris.blogg.se
Postat av: Anna

Puuhhhh!!! inte latt att halla reda pa sakerna... Vi hade lamnat in passansokan for lukas via Svenska Ambassad liksom svensk medborgare for Lukas.. sa ar det bara att vanta... fatt personnummer i posten fran skatteverket forra veckan.. sa nu ar Lukas officiellt i svenska system!! Vad skall ni gora i Riga?? Nyfiken.. kram..

2007-05-08 @ 04:59:53
URL: http://nordgold.blogg.se
Postat av: jenny

Hihi, det är inte lätt det ! Hoppas ni får det riktigt mysigt saknar er puss

2007-05-08 @ 22:59:47
URL: http://jennyk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback