Riga och vårruset

Hej!

Marcus har berättat lite på sin blogg om Riga. Det var en helskön resa och allting har fungerat tillfredställande med Oscar. Han hade bara lite svårt att somna på kvällarna, så nog påverkar nya miljöer och platser honom mer nu. Han är snart 7 hela månader. Otroligt vad tiden går! Igår var jag på BVC där man informerade om tandvård för barn. Jag har trott att Oscar skulle få tänder för typ tre månader sedan eftersom han biter och har så stort behov av att ha någon sak i munnen. Han stoppar ju precis ALLT i munnen och utforskar- med andra ord, bebisar upptäcker världen med hjälp av munnen. Men han har dessutom dreglat ganska mycket periodvis, och även varit lite mer gnällig. Tänder kommer när de kommer. Punkt slut. Jag passade på att väga lillgrabben när vi ändå var på BVC:9490 gram och 71 cm lång.

Han rullar sig fram och tillbaka. Vi måste verkligen kalla på en sladd-doktor. Vi har ju sladdar överallt och vårt hem är verkligen inte ett barnsäkert hem. Dags att lyfta på baken och fixa!!

Chokladmassagen jag fick i Riga var absolut den bästa massageupplevelsen jag någonsin haft, för alla sinnen, utom hörseln kanske. Jag har visserligen inte smakat på chokladen som smetats på hela min kropp, men vet ju att choklad är god och det räcker för mig. Doften var ljuvlig och man masserades i hela kroppen i 60 hela njutbara minuter.

I tisdags sprang jag vårruset. Till hälften iallafall. Jag har alltid tyckt att jag ska kunna springa åtminstone 5 km utan att nästan dö, men tvingades att konstatera att det ändå krävs träning. Jag började må illa redan vid slottet, det vill säga ungefär hälften av hela loppet och fick motvilligt acceptera att det klokaste var att ta det lugnare och glida i mål i gångtakt. Hur som helst så är jag väldigt motiverad att få igång joggingen igen. Jag vill kunna springa 5 km utan att flåsa när jag är 30, 40 och 50. Typ.

Lite bilder från lillsemestern:

image122

Matpaus

image124

Fotograferingträning

image125

På en av gatorna i Riga

image126

Oscar får pappas finger till frukost på ett vackert torg i Riga

image128

En bild på oss 3 en vacker kväll på stranden i Jurmala

På måndag börjar jag jobba igen. Lite skärrad är jag allt, men vet att Oscar får det bra hemma med mormor. Lite seperationångest här, samtidigt som jag tycker det är nyttigt att han får vara med andra, och det är också roligt att mormor får mer tid med barnbarnet.

Kram miss Jogger


Kommentarer
Postat av: Cokoris

Låter härligt med chokladmassagen.. annorlunda!! vilken vacker bild på er tre i solnedgången och bilden på Oscar med finger i munnen var awwwww!!
:-)
Saknar er! PUSS

Postat av: Sofia

den sista bilden var riktigt fin!! ahh jobba igen? på risbergska eller sit? puss

2007-05-24 @ 16:36:29
URL: http://sosia.blogg.se
Postat av: jenny

Finfina bilder! Den sista var riktigt underbar. lilleman har samma munktröja :)

2007-05-25 @ 23:09:16
URL: http://jennyk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback