snygga skor

Hoppsan!

Trotsperioden tycks ha gått över. Oscar är världens snällaste nu i dagarna. Vi hade det mysigt på morgonen, åt frukost och han dricker gärna te, samma som mor sin. Pappa är inte så glad, han tror inte te med honung är så värst bra för små barn. Jag däremot tycker det inte skadar att smutta på lite och han verkar så stolt att få egen kopp. Tänk att få dricka te tillsammans med sonen på kvällarna. Åh vad mysigt. Jag och Marcus drack mycket förut när vi var nykära. Det har Marcus slutat med, tyvärr. Jag brukar fråga om han ville ha en kopp te i hopp på ett jakande svar och återuppleva gamla minnen, men Marcus fattar aldrig poängen. Tyvärr.

Hur som helst, efter frukosten lämnade jag Oscar på dagis, och innanför dörren till dagiset ska man helst ta på sig skoöverdragen i  blå plast för att skydda golvet. Tecknade till Oscar att mamma och pappa kommer sen för att vara med på luciafirandet i eftemiddag. Oscar svarade: SES SEN. Ja. 

Körde till jobbet och gick en bra bit då tyckte jag det var något som inte stämde. Något blått därnere. 

Hoppsan!

Överdragen var kvar på skorna. Ridå.

Kram Miss Plast  

Kommentarer
Postat av: Cokoris

Tack för morgondagens första skratt!! Ha ha ha ,,, hatar de där blå plastlöverdrag till skorna... usch!



Hihi det e sött att mor och son dricker en kopp te tillsammans i varsitt mugg kan föreställa mig det att mamma Royal är glad,teälskande som hon är, gött att sonen tar efter gourmentmamman! :-) hihi puss

2008-12-11 @ 10:23:56
Postat av: Lovisa

Hahahahahahaha! Jag dööööör, så himla kul :o) Jag skrattar så jag gråter. Det framkallar ju endel minnen. Har dock aldrig hunnit så långt som till jobbet. Men jag mötte en pappa en gång utanför dagis och tyckte att han tittade på mig lite märkligt och länge dessutom. Jag blev lite nervös och fick fram ett litet osäkert leende tillslut som han svarade med att säga; "jag tror inte att man får ta med sig dom där hem" och pekade på mina blå påsskor :o) Ja, vad säger man?! Värdsklass!! Kram på dig

2008-12-11 @ 10:58:29
Postat av: Anna N

Haha.... josses.. ok well... kram

Postat av: pia

hihi, det har hänt mig oxå! tror det har hänt de flesta faktiskt! hihi..hoppas lucia firandet blev bra! puss på dig

2008-12-11 @ 17:10:31
Postat av: Helén

Haha, jag va med om exakt samma sak! Upptäckte inte förrän jag kom till jobbet! Mamma mia! ;-)

Dte betyder att vi har annat i våra tankar! Ha en härlig lucia helg! Kram från Lilla Paris!

2008-12-11 @ 18:49:01
Postat av: malin

kul att du läser min blogg! absolut, lärar och elev-relationen avslutades ju i juni 06 ;-) kikar även in här ibland, tror jag har hejat till någon gång här förut. alltid lika roligt att läsa om oscar. längesedan jag såg er. önskar er en riktigt god jul också! kram

2008-12-12 @ 00:01:47
URL: http://mallie.blogg.se/
Postat av: Addie

Det där med blå påsskor ja ja det har hänt mig med och det värsta är att jag upptäckte det HEMMA efter att ha tagit bussen så du kan tänka dig att folk har säkert tittat snett på mig!!! hihi kramen

2008-12-15 @ 18:44:28
URL: http://addiswa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback