Ett ormrikt inlägg

Igår besökte vi ett ormrikt område strax utanför Örebro. Jag vet inte om det var ett nöje att titta på ormar, men det var inte tråkigt heller. Kanske en skräckblandad förtjusning. Jag är inte rädd för ormar, men skulle aldrig frivilligt röra dem.  Marcus var väldigt sugen att komma väldigt nära dem och dra upp en för fotografering. Tack och lov gjorde han inte det, men det blev några snygga bilder ändå. Det var hur som helst väldigt vackert väder och med ett trevligt sällskap från Falkenberg, fastern Jessika och farbrodern Lars till särskilt Oscars glädje. Han har längtat efter dem så väldigt mycket. 







Ha fortsatt skön helg, det tänker vi ha!

Kram Miss Orm

Kommentarer
Postat av: Ira å Mio

tur jag inte var med då, äckligt!!! hehe.. ses i morgon pöss

2009-04-18 @ 09:51:50
Postat av: Sofia

usch!! ryser bara jag ser bilderna hehe :) fast inte på den på oscar! :)

Postat av: Anonym

ja vi har varit där förr och jag längtar inte tillbaka..men vad gör man inte för sina älskade barn:)

Fina bilder det blev! puss och tack för att Thea fick vara med er idag!!

2009-04-19 @ 20:24:08
Postat av: Malin C

Vilka proffsiga bilder ni tog! Impad! Jag var också på Öby Kulle med eleverna i förra veckan, var liksom du skräckslagen i början men en kollega som är en riktig ormälskare berättade mycket om ormarna, vilket gjorde mig lugnare. Skillnaden mellan huggorm (giftig) och snok (snäll) är att snoken har gul eller vit fläck på huvudet på båda sidor och att huggorm har streck på ögonen och dem ska man akta för. Jätteintressant att se på hur ormarna rör sig så smidigt och snabbt. Vi ses på lörd., ska bli skoj!!!:) Kram kram

2009-04-23 @ 18:43:53
URL: http://steneborg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback