Vår påskhelg 2009

Påskhelgen är förbi. Den har tyvärr präglats av trötthet och förkylning hos mig. "Lovsjuka" som brukar drabba lärare kanske? Marcus har dock klarat sig rätt bra. Oscar fick feber ett tag, men verkar vara bra nu. När jag hade ork kunde jag dock njuta av vädret, och faktiskt är vi så glada som har hus och trädgård, nu när vi kan jämföra hur det  varit/är att bo i en lägenhet och hus. Det är så lyxigt att bara kliva ut och sola, grilla, låta våra blöta nytvättade kläder bli torkade av vinden och känna gräset under våra fötter. Visst är det mycket att göra med huset, men lyxen är ändå att bara öppna dörren och känna solens varma strålar mot kinderna och blunda.

Jag har tagit fram hängmattan som jag verkligen älskar. Jag kan lätt säga att det är mitt eget smultronställe i väntan på en sommarstuga på västkusten (som numer bara finns i en utopisk dröm!)

Mysstund i hängmattan






Foto: Oscar (hans första med digitalsystemkameran!)

mmmm....



Vår påskkärring hittade en gömd påskägg i skogen värpts av en påskhare


Kram Miss Hare

Kommentarer
Postat av: Sofia

Åh vilka mysiga bilder! Vi vill verkligen ha hus också särskilt nu när det börjar bli varmt, härligt och soligt men vi får avvakta i ett par år till först! KRAM

Postat av: Ira & Mio

Underbart med hängmatta & grill.. har ej ätit grillat mat än och blir avis på alla som gjort det, ni börjar bli rätt många nu... gottigott!! Ses på söndag puss

2009-04-13 @ 16:40:20
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Anonym

Härligt med hängmatta. Söt påskkärring oxå.. ; )

Igår grillade vi och åt fläskfile, kycklingfile..gött!! En familj åkte hit och hälsade på oss. Sov över hos oss. Kul!! Fr Lekis..

Vi hörs krampss

2009-04-13 @ 17:22:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback