SOMMAR 2009

Och så gick en sommar återigen förbi oss. Hur mycket jag än älskar svensk sommar, så har jag fått konstatera att svenskt sommarväder är ganska oberäkneligt.  Och att jag helt enkelt blivit äldre. Jag uppskattar de fyra årstiderna så mycket mer, tycker det är charmigt med besök i tygaffärer och loppisar där jag njuter av gamla ting. Det är inte längre snyggt med BARA Ikea. Jag älskar fortfarande Ikea, det är så skandinaviskt, stilrent och praktiskt men nu börjar jag gilla mormors pianobänk som jag ska renovera i höst. Och för att inte tala om att jag faktiskt tycker det är roligt att plocka vinbär för att frysa in och sedan göra sylt och saft av. Va?  Jag? Och att min svampradar redan är på. My God.   

För tio år sedan hade jag grimaserat åt det och tyckt det bara är för tanter. Men det är väl inte bara fel med det, för det måste väl handla om mognad? Ekelund har ju fina kökshanddukar och linnedukar, eller hur?

Vi har tillbringt, till vår stora glädje, vid havet en hel månad. Något Örebro verkligen saknar. Första veckan fick vi högklassig värme a´la medelhavet. Då kan vi tala om hur oslagsbar svensk sommar kan vara i kombination med ljusa sommarkvällar, men vi har nog sluppit en hel del regn eftersom vädret på västkusten efter det har varit ganska bra. Det gick ju att göra utflykter och vara utomhus, så jag tror vi ska vara nöjda. Vi har ju haft en mycket lång semester ihop alla tre, umgåtts, fiskat krabbor, badat, träffat vänner och familj och bara vara. Och vi älskar fotografering i den här familjen, så här kommer förstås ett axplock från sommaralbumet.


"Det ska börjas i tid..."


Oscar Ibrahimovic
 

Fridfullt


Majs är så gott
 

Ljuva sommar!


På en cykelsemester till Olofsbo
 

En alldeles underbar sommarkväll på västkusten
 

Oscar: Oj oj oj titta, en krabba!
 

Mina killar!


Havet i vårt hjärta


Tältpremiär!


Naturen i Halland


Glädje


Oscar: Jag serverar fasters goda sockerkaka


Oscar Edwin Marcus Royal


 Hovs Hallar


Tack för i sommar!

Kommentarer
Postat av: Ira & Mio

UNDERBARA bilder!!!



Ja du e inte ensam, jag har plockat ca 10 liter kantareller o 6 liter blåbär, vi har blivit tanter vi båda men goooooottttt e det o kul hitta så mkt!!

Postat av: Petra

uuunderbara bilder! Oscar verkar bara bli större och större för varje gång! Han blir väl 3 till oktober va?

2009-08-19 @ 22:48:03
URL: http://orlegard.blogspot.com
Postat av: Nina S

Hej! Jättefina o ljuvliga sommarbilder! Jag e oxå en typ sådant tant! Fast jag e lika gamla som du! ;-)

2009-08-21 @ 09:25:19
Postat av: Sofia

härliga bilder! jag har också plockat en massa svarta vinbär, jordgubbar, blåbär och fläder o gjort saft o syft samt fryst in bär så jag är mer än en kärring o ändå är jag yngre än dig!!! ;) kram!

2009-08-22 @ 00:47:22
URL: http://sosia.blogg.se/miraklet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback