Julängeln hämtade min farmor

på juldagen. Amerikanerna firar ju jul på juldagen, och jag tror det är för att farmor alltid älskat jul så mycket som julängeln valde att hämta henne på kvällen. Det är så sorgligt att hon gått ur tiden, samtidigt som jag vet det är del av livets gång. Hon blev trots allt 94 år, och har haft ett mycket långt liv. Hon var en aktningsvärd kvinna, en klass för sig, med mycket humor och glädje. Hon var en livsnjutare, det var från henne jag fått en stor portion livsglädje. Jag är glad att jag fått lära känna henne som vuxen och trots att hon tappat mycket minne de senaste åren så kunde jag alltid se att hon var generöst glad när vi träffades. Alltid.


Farmors härliga möte med Oscar julen 2007

Det har ändå inte undangått att jag tänkt extra mycket på henne i jul och med nyheten slutar detta år på ett ledsamt sätt.

Farmor, Marna Brower Royal, jag är glad att jag är ditt barnbarn.

Vila i frid, Mema.

Alexandra


Kommentarer
Postat av: selin

ja, beklagar sorgen. min farmor gick också bort på juldagen, för snart en vecka sen. hon blev 83 år och hade alzheimers.



Postat av: Elisabeth

Vi beklagar att din farmor har gått bort! Kram från Elisabeth och Andreas

2010-01-02 @ 18:40:41
Postat av: Sofia

åh, jag beklagar sorgen och sänder dig varma kramar! att bli 94 år är inte fy o skam, hon måste ha fått uppleva många spännande händelser under sitt långa liv och sen som hon har kunnat berätta för barn, barnbarn, och barnbarnsbarn. KRAM!

2010-01-03 @ 15:30:51
URL: http://sosia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback